אבחון גנטי תרום השרשתי
האם מותר לעשות אבחון גנטי תרום השרשתי גם אם זה חיקוי קל כגון עיוורון צבעים שזה 50% בן חולה ו50%בת נשאית כמובן שההורים מתעקשים שלא
לרב הלפרין שלום וברכה
נשאלתי היום האם מותר להשתמש בשאריות עור בטן שנותר לאחר ניתוחי קיצור קיבה/מתיחות בטן לצרכי מחקר. מדובר בחתיכות עור שעתידות להיזרק, ואין חשש שיסירו יותר עור עבור המחקר (אין קשר בין המחקר לבין הניתוחים מהם לוקחים את השאריות).
לכשעצמי חשבתי שמאחר שאין כאן חבלה לשם לקיחת העור, החולה חי וקיים, והעור עתיד להיזרק בלאו הכי – שאין בכך בעיה.
האמנם?
מבחינה הלכתית אין מניעה להשתמש בשאריות עור שאינן נצרכות לחולה, ואין לו אפשרות לעשות בהם שימוש כלשהו. לכן מותר להשתמש בהם לצרכי מחקר.
מבחינת החוק הנושא מורכב יותר וצריך לקבל רשות מפורשת מהחולה.
הערה: אם ישתנה המצב, וחולים יוכלו למכור את שאריות הרקמות שהוצאו מהם, אזי המכירה תחשב שימוש אפשרי ויהיה אסור גם מבחינה הלכתית להשתמש בהם בלא אישור מפורש של החולה "בעל הרקמות"
האם מותר לעשות אבחון גנטי תרום השרשתי גם אם זה חיקוי קל כגון עיוורון צבעים שזה 50% בן חולה ו50%בת נשאית כמובן שההורים מתעקשים שלא
במשך הערב שמעתי בשם הגר"מ הלברשטאם שליט"א שסיפר למקורביו שבשעתו עלה לאוטובוס ופגש שם את הגאון רש"ז אויערבאך, והגרשז"א אמר להגרמ"ה שליט"א שיש תשובות הגאונים
אם אני יכול ללמוד רפואה (יש לי הציונים המתאימים בבגרות ובפסיכומטרי) – אבל המקצוע מעניין אותי אישית כמו מקצועות מאתגרים אחרים שמעניינים וחשובים לי באותה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.