הארכת חיים של תינוק הסובל ממומים קשים ביותר
האם במקרי קיצון של עובר פגוע בצורה קשה ומורכבת מאוד, יש היתר הלכתי לא להאריך את חייו של העובר ולמנוע ממנו טיפול בחדר לידה מיד
האם יש הסבר רפואי לכך שבן שבעה ובן תשעה יכול לחיות אך לא בן שמונה?
אנא עיין במקורות הבאים:
הלפרין מרדכי, מבוא לסוגיית "בן שמונה" – הגדרה הלכתית ואבחנה רפואית , ספר אסיא ח', עמ' 295-299 (1995); אסיא מה-מו, עמ' 92-96.
גוטל נריה, בן שמונה – פשר שיטת חז"ל בנוגע לוולדות "בני שמונה" , ספר אסיא ח', עמ' 300-314 (1995); אסיא מה-מו, עמ' 97-111.
אש אבנר; רייס רוזמרי, בן שמונה – מקורות קלאסיים לאמונה עממית, ספר אסיא ח', עמ' 315-320 (1995); אסיא מה-מו, עמ' 112-117.
וואלפיש שלמה, בן שמונה – תיקון טעות בציטוט , ספר אסיא ח', עמ' 321 (1995), אסיא מט-נ, עמ' 172.
במאמר הראשון ברשימה (מבוא לסוגיית "בן שמונה" – הגדרה הלכתית ואבחנה רפואית), הבאתי נתונים על סיכוי חיים קטן יותר בנולדים בחודש השמיני, וכן את הסיבה הרפואית המשוערת לכך.
האם במקרי קיצון של עובר פגוע בצורה קשה ומורכבת מאוד, יש היתר הלכתי לא להאריך את חייו של העובר ולמנוע ממנו טיפול בחדר לידה מיד
לרבני המכון שלום, אני בת 28, ב"ה בשבוע 20 להריוני הרביעי. יש לי שני ילדים שנולדו לאחר הריונות רגילים ותקינים, וההריון השלישי הסתיים לצערי בגרידה
תרופות הומיאופטיות (במקרה הזה של חברת "heel" ) שמכילות מגנזיום סטאראט , ודרך לקיחתן היא המסה מתחת ללשון ויש להם טעם מתקתק , האם אפשר
לכבוד הרבנים שלום רב, אני סטודנטית לסיעוד ובמסגרת קורס עבודה סמנריונית בנושא שיטות רפואה משלימות ואלטרנטיביות בחרתי לבדוק את הנושא של תפילה כשיטת ריפוי או
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.