השתתפות בניסוי ללא סיכון בריאותי
שלום!האם מותר להתתף בניסויים כשידוע שאין הבם סיכון לבריאות (לדוג': לתרום דם לניסוי)תודה!
האם יש בעיה בלימודי פיזיותרפיה והעיסוק המקצועי בתחום?
לשליחת התשובה
בתודה
קיימות מספר בעיות הלכתיות הקשורות לדיני צניעות.
א. תירגול.
בשלבי הלימוד של מקצוע הפיזיותרפיה אין היתר להתאמן על בני המין השני ולהיפך. (שמעתי על מקרים רבים בהם תלמידות בתחומים דומים הזמינו את אחיהן לצורך אימון על בני המין השני, כאשר אימון זה היה חיוני לעצם הכשרתן המקצועית.)
קשה מאד להתיר הסתכלות על חלקים מוצנעים של בן המין השני, במיוחד כשמדובר בהסתכלות של גברים על אזורי גוף ערומים של נשים.
במצבים מיוחדים ומוגדרים ניתן למצוא היתר כשהמסתכל נשוי, ואת הפרטים על כך עליו לקבל, על פי הנסיבות, מרב פוסק באופן אישי.
לגבי עצם הטיפול בבן המין השני כאשר הוא סובל ונזקק לטיפול, המצב שונה.
פרטים על כך ניתן לראות בתשובות קודמות של פרוייקט השו"ת: שו"ת 3235, ובשו"ת 3267.
שלום!האם מותר להתתף בניסויים כשידוע שאין הבם סיכון לבריאות (לדוג': לתרום דם לניסוי)תודה!
האם יש בעייה בהשתלת עצם מן החי בחניכיים? האם עדיף עצם אדם או שאין בעייה בכלל ארז
לכבוד הרב שלום, יש לי כמה שאלות, אשמח לקבל תשובה. אבקש סליחה מראש על האריכות. 1. אני 11 חודשים אחרי לידה, נוטלת גלולות סרזט. לפני
לרב הלפרין שלום נשאלתי לגבי תינוק בן שנולד ב"ה ביום שני. הנתונים, כפי שתארו לי:היו מים מקוניאליים.ביום רביעי, כאשר תכננו לשחרר את היולדת, שמו לב
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.