הפריה מלאכותית מאח חורג לרווקה
לרב שלום- הורי נשואים נישואים 2 ויש לי אח חורג, כשאין בינינו שום קשר דם גם לא גדלנו ביחד, אני בת 38 ולא כל כך
שלום.
א. אשה שעברה דילול עוברים האם יש להתייחס לכך כאל הפלה [ארבעים יום ריקום אברים] ובהתאם לכך לקבוע פדיון הבן?
ב. רופא המליץ לאישה לעשות כריתת רחם, יש לה ילדים היא בגיל העמידה, כפי שאני מבין לדעת רוב הפוסקים עיקור אישה הוא דרבנן האם ניתן להתיר ובאיזה תנאים?
א. הפלה מוגדרת אך ורק כאשר עובר שאיבריו התרקמו הפסיק להתפתח ונפלט מהרחם, ולא כאשר עובר הפסיק להתפתח, נשאר ברחם ונספג.
ב. קיימת מחלוקת הפוסקים אם איסור סירוס אשה הוא מן התורה או מדרבנן.
לכן בכל מקרה יש חובה להתיעץ עם רב מורה הוראה מוסמך.
עוד על סרוס אשה בהלכה ראי מאמרי "איסור סירוס – מקור האיסור והשלכותיו"
https://www.medethics.org.il/articles/misc/other1.asp
בכל מקרה, אם ההמלצה לכריתת רחם נועדה להקטין סכנה לחיי האשה – הפעולה מותרת לכל הדעות.
לרב שלום- הורי נשואים נישואים 2 ויש לי אח חורג, כשאין בינינו שום קשר דם גם לא גדלנו ביחד, אני בת 38 ולא כל כך
כבוד הרב הדוקטור שלום אני מתחילה לימודי רפואה ויש לנו דיסקציות, יש לי מספר שאלות א. האם מותר לנתח גופת גוי? ב. הבנתי מהסתכלות באתר
שלום רב. לצערי עברתי אירוע של מות עובר. בתחילת החודש השביעי. העובר נולד מת ונשלח לקבורה. לאחרונה שמעתי על משפחות שגם להם קרה הדבר, ונתנו
כבוד הרב, שלום וברכה. התבקשתי לברר עבור חברה- עקב זיהום שנגרם מעקיצת חרק, עליה לקחת אנטיביוטיקה (צפורל) 4 פעמים ביום ל-8 ימים. ט` באב יהיה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.