המשך ל 2292
שלום רב, השאלה נוגעת לגבי שבת א. האם מותר בשבת לשאוב במשאבה ידנית חלב אם ? ב. מה הדין של חלב זה לשימושו בשבת עצמה
במסגרת ביאור הלכות איסורי ביאה ב"מפעל משנה תורה", אנו מתלבטים לגבי ביאור דם "שחור" (אסו"ב ה,ז).
כרגע ביארנו כך:
וְהַשָּׁחֹר – אדום כהה מאוד (פה"מ נידה ב,ו).
ביאור זה נכתב לפי דברי הרמב"ם בפה"מ נידה ב,ו, שכותב שם: "והשחור…ספחוהו לאדום, לפי שהאדמימות כאשר מתעבה יהיה מראיה שחור, והוא אמרם האי שחור אדום הוא אלא שלקה".
ואולם במשנה ז מופיע, "והשחור כחרת, דיהה מכן – טהור", ובפה"מ: "וחרת כדיו היבש…ודיהה שהוא פחות שחור ופחות מבריק והוא שיהא כמראה הזיתים השחורים או כמראה הזפת או כמראה העורב, הרי זה טהור".
לאור המקורות הנ"ל, כיצד יש להבין את מראה הדם השחור שהוא טמא ? האם מדובר בדם שהוא ממש שחור ? האם יש דבר כזה ?
נשמח מאוד לחוות דעתך המלומדת !!
תודה רבה,
ממש לא נכון
שחור, הוא שחור הוא שחור, כמבואר במשנה: שחור כחרת
והסיבה לכך היא שדם אשר עובר חימצון משחיר
למשל, דם שיצא מכיב במעי הדק, נעשה שחור ביציאתו כעבור שעות, והצואה נראית שחורה
כמו כן גם דם רחמי ששהה מספיק זמן כדי להתחמצן נעשה שחור ממש
שלקה פירושו: שהתחמצן
שלום רב, השאלה נוגעת לגבי שבת א. האם מותר בשבת לשאוב במשאבה ידנית חלב אם ? ב. מה הדין של חלב זה לשימושו בשבת עצמה
שלום, אישתי ילדה לפני חודש בן. לפני יומיים סיימנו ספירה של שבעה נקיים ואישתי טבלה במקוה. מספר שעות (ביום שלאחר הטבילה), לאחר קיום יחסים, אישתי
Do any poskim discuss the issue of purchasing a spot on the line [oran transplant list], if possible, via a bribe or something of that nature?
שלום! בילדותי סבלתי מדלקות חוזרות ונוזלים בשתי האזניים. בגיל שנתיים שמו לי כפתורים אשר נפלו לאחר מספר חודשים.התופעות בשתי האזניים חזרו .בגיל 6 שמו לי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.