לימודי רפואה בישראל לשומרי מצוות
שלום רב,ברצוני לשאול האם לימודי רפואה בישראל במתכונת הנוכחית מתאימים לאדם שומר תורה ומצוות?שאלתי הן במישור העקרוני, האם הלימודים לכתחילה או בדיעבד, והן במישור ההלכתי
בימים הקרובים אנחנו מצפים ללידת הילד הראשון שלנו. שמענו וקראנו שיש אפשרות לשמור דם טבור למקרה שהילד יחלה חס וחלילה בלויקמיה.
מאחר והדבר לא זול ומצריך שיקול דעת רצינו לשמוע דיעה רפואית-הלכתית על אפשרות הזאת.
1. עד כמה מוכח שניתן לשמור את התאים האלה ולהשתמש בהם בעתיד?
2. עד כמה צריך לדאוג לעתיד? האם שמירת תאים אלא לא מצביע על חשיבה שלילית?
3. האם ניתן לשהוות בין קנית ביטוח בריאות או חיים לשמירת תאי דם טבור?
4. האם זה בגדר "ונשמרתם מאוד על נפשותיכם"?
5. ניתן לשמור את התאים האלה לתקופה של 20 שנה (לפי מה שהבנו). האם יש משמעות לאורך חיים המוגבל של התאים (מבחינה סטטיסטית – בהנחה שהסיכוי לחלות בלויקמיה גדול יותר מעל גיל 20)? האם שימוש של תאים 'זקנים' (לקראת סוף התקופה של 20 שנה) גם יכול להזיק?
סליחה על ריבוי השאלות. אין צורך לענות על כולם.
בברכות.
א. את השאלות הרפואיות כדאי להפנות לרופא המטולוג.
ב. מבחינה הלכתית אין איסור להקפיא דם טבור לצרכים אישיים. ואין בכך משום פגיעה במידת הביטחון.
ג. הקפאה למאגר ציבורי היא מצוה לכל נדעות משום שמאגר ציבורי מספיק גדול מציל חיים בודאות.
שלום רב,ברצוני לשאול האם לימודי רפואה בישראל במתכונת הנוכחית מתאימים לאדם שומר תורה ומצוות?שאלתי הן במישור העקרוני, האם הלימודים לכתחילה או בדיעבד, והן במישור ההלכתי
בס"ד שלום רב. אני מתעסק בשלום בית, והגיע אלי מקרה של אשה צעירה הטוענת שהבעל לוקה ב"עקמת הפין" וכל קיום אישות מכאיב לה מאוד, ולפעמים
ברצוני לברר כמה פרטים בנוגע להפריית מבחנה. היות וקיימים מספר ארגונים העוסקים בנושא זה הקרב הציבור הדתי ברצוני לברר מהן ההנחיות של פוסקי דורנו בנידון.
מקובל שלדעת הרופאים אין כל נזק בשתיית ארס של נחש, בניגוד לדעת חז"ל שאסרו משקים מגולים שמא שתה מהן נחש והקיא את ארסו לתוכו. על
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.