רחיצת מטופלים בספוג בשבת
רחצת מטופלים בבית חולים נעשית על ידי שימוש בספוגים עם סבון (ספוגבונים). האם מותר לאחות להשתמש בהם בשבת לרחוץ מטופלים? האם ניתן בשינוי?
לגבי בתולים.
מצטערת על העניין הרגיש,אודה אם תענו לי כראוי.
א.באיזו דרך יתכן שבחורה לא תראה דם בבעילה ראשונה? האם יתכן שלנשים מסוימות, אין דם בתולים כלל?
ב. אם חתן הכניס ידיו לאותו מקום שלה למטה, מס' פעמים, ואת רוב ידו,ולא ראתה כל דם, האם נחשבת עדיין כבתולה?
האם כאשר יבוא עליה יהיה חיב לפרוש ממנה והיא תצטרך לטבול לטהרתה?
לגבי השאלה הראשונה:
בימינו אחוז גבוה של נשים בתולות בגיל הנישואין אינן רואות דם כלל בביאה ראשונה.
ראי את מאמרו של ד"ר אורי לוי, "טענת דמים ופ"פ בבוגרת – הלכה ומציאות" באסיא נז-נח עמ' 83-91.
ואת מאמרו של הרב יועזר אריאל, "טענת בתולים בזמן הזה" באסיא שם עמ' 62-82.
לשאלתך השניה:
כל עוד לא היתה קריעת בתולים פיזית וכן לא היתה חדירה של ביאה – האשה עדיין נחשבת כבתולה מבחינת ההלכה.
רחצת מטופלים בבית חולים נעשית על ידי שימוש בספוגים עם סבון (ספוגבונים). האם מותר לאחות להשתמש בהם בשבת לרחוץ מטופלים? האם ניתן בשינוי?
אשתי תהיה בהריון בתחילת חודש שלישי היא מקיאה כל בוקר ויש לה במשך היום בחילות וסחוחורת וחולשה. הרופאה אמרה לה שלא כדאי לצום ואם כן
שלום רב! אני סטודנט לרפואה באוניברסיטה העברית, בתחילת השנה השנייה ללימודים. השנה אנו נדרשים לסוגיית נתיחת מתים במסגרת לימודי האנטומיה, ואני מכין שיעור בנושא במסגרת
לרב שלום. רציתי לבקש תשובה לשאלה שמאוד מאוד מציקה מה זמן רב. אני חונכתי בחינוך חרד"לי, ולימים נסיבות החיים הובילו אותי להקים בית עם בחור
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.