לכבוד הרב הלפרין אני עומד לפני כניסה לבית הספר לרפואה, ונאמר לי שחלק ניכר משעורי אנטומיה נלמד על גופות כלומר דיסקציה בגופות באוניברסיטה העברית. רצוני לדעת בתור יהודי שומר תורה ומצות האם יש בעיה (אולי הגופה של יהודי?) ואם כן איך מתמודדים עם זה? אשמח לקבל את תשובתך
התשובה לשאלתך תלויה במחלוקת בין הפוסקים
א. על השיטות השונות בין הפוסקים תוכל ללמוד בספרים החשובים לב אברהם ונשמת אברהם. ספרים אלו מובאות גם הדעות המתירות הסתכלות בניתוח, למשל דעת שו"ת חלקת יעקב ח"א סי' פד, ושו"ת הר צבי יו"ד סי' רעח. בספר לב אברהם קל למצוא את הדיון בעזרת תוכן הפרקים. בנשמת אברהם הדיון מובא בכרך ב (יורה דעה) סי' שמט.
ב. למקורות שצוינו למעלה יש להוסיף את הערך המקיף ניתוח המת באנציקלופדיה ההלכתית רפואית של הרב פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים) על שלל מקורותיו. כרך רביעי, ערך 'ניתוח המת'.
ג. לסיכום מעשי, ניתן לסמוך בעת הצורך על הפוסקים המתירים הסתכלות. הסתכלות פירושה הסתכלות פסיבית בלא הנחיה של המנתח על ידי המסתכל.
ד. לדעת החזון איש, עיון לימודי איננו מוגדר כהנאה.
Is one allowed to bill a patient for services rendered on Shabbat???
האם נכון לומר שכיון שמקור הדם הנמצא בפקק הרירי הוא מצוואר הרחם ולא מהרחם (כך שמעתי מהרבה רופאים מומחים) אם כן אין זה דם שמטמא
האם מתירה ההלכה נטילת אברים ממת בכלל ולצורך השתלה בפרט?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.