עבודה בנושא אמצעי מניעה
שלום וברכה! אנחנו סטודנטיות שעושות עבודה על אמצעי מניעה נשמח אם תוכלו להפנות אותנו למקורות בעד ובנגד (לא רק הלכתיים) תודה רבה ושבוע טוב!
לכבוד הרב הלפרין אני עומד לפני כניסה לבית הספר לרפואה, ונאמר לי שחלק ניכר משעורי אנטומיה נלמד על גופות כלומר דיסקציה בגופות באוניברסיטה העברית. רצוני לדעת בתור יהודי שומר תורה ומצות האם יש בעיה (אולי הגופה של יהודי?) ואם כן איך מתמודדים עם זה? אשמח לקבל את תשובתך
התשובה לשאלתך תלויה במחלוקת בין הפוסקים
א. על השיטות השונות בין הפוסקים תוכל ללמוד בספרים החשובים לב אברהם ונשמת אברהם. ספרים אלו מובאות גם הדעות המתירות הסתכלות בניתוח, למשל דעת שו"ת חלקת יעקב ח"א סי' פד, ושו"ת הר צבי יו"ד סי' רעח. בספר לב אברהם קל למצוא את הדיון בעזרת תוכן הפרקים. בנשמת אברהם הדיון מובא בכרך ב (יורה דעה) סי' שמט.
ב. למקורות שצוינו למעלה יש להוסיף את הערך המקיף ניתוח המת באנציקלופדיה ההלכתית רפואית של הרב פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים) על שלל מקורותיו. כרך רביעי, ערך 'ניתוח המת'.
ג. לסיכום מעשי, ניתן לסמוך בעת הצורך על הפוסקים המתירים הסתכלות. הסתכלות פירושה הסתכלות פסיבית בלא הנחיה של המנתח על ידי המסתכל.
ד. לדעת החזון איש, עיון לימודי איננו מוגדר כהנאה.
שלום וברכה! אנחנו סטודנטיות שעושות עבודה על אמצעי מניעה נשמח אם תוכלו להפנות אותנו למקורות בעד ובנגד (לא רק הלכתיים) תודה רבה ושבוע טוב!
בס"ד ברצוני לשאול שתי שאלות 1) אדם נכה על כסא גלגלים שאינו יכול להזיז רגליו כלל מה הסיכוי לכך שנפגע אצלו גם תפקוד פריה ורביה,
בס"ד תינוק שנולד לפני זמנו ושקל ק"ג וחצי, התינוק באינקובטור. כעת יצא מהיאנקובטור למיטה חמה אך הוא עדיין אוכל בזונדה. ממתי יש למנות את הימים
שלום וברכה! אני סטודנטית לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית, שנה אחרונה. לסיום התואר עליי להגיש עבודת סמינר, והנושא בו אני עוסקת בעבודה הוא על הקשר בין
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.