תרומת זרע מנוכרי – השלכות הלכתיות ואתיות
שלום רב! אני סטודנט לרפואה בשנה ד. יש לנו קורס באתיקה, ואחת הדילמות שנצבו הם תרומת זרע מנוכרי לזוג נשוי שאינו יכול להביא ילדים בדרך
כבוד הרב הדוקטור שלום
אני מתחילה לימודי רפואה ויש לנו דיסקציות, יש לי מספר שאלות
א. האם מותר לנתח גופת גוי?
ב. הבנתי מהסתכלות באתר שיש היתר להיות נוכח אך לא להשתתף פיזית בנתיחת גופת יהודי. האם מותר לשאול שאלות או להכוין את האדם שכן מבצע זאת (במקרה שלא רואים טוב וכו')?
ג. כמו כן אילו הלכות פרקטיות נוספות עלי לדעת על השהייה בחדר הדיסקציות? (חוץ מנטילת ידים?)
תודה רבה ומועדים לשמחה
א
לגבי נתיחת גופת גוי:
הנתיחה מותרת רק אם התקיימו התנאים הבאים:
1. הנפטר הסכים עוד בחייו שהנתיחה תתבצע בגופתו לאחר מותו.
2. לפי חוק המדינה בה מתבצעת הנתיחה, מותר לנתח גוויות אם הנפטר נתן הסכמתו לכך עוד בחייו.
לגבי שאלות של התצפיתן למנתח:
1. מותר לשאול שאלות.
2. לגבי הנחיה – אם מדובר בהנחיית הזזה (ללא חיתוך) – מותר. אם מדובר בהנחייה לבצע חיתוך – עדיף להימנע.
לגבי הנחיות נוספות:
יש לעבור ולהכיר את דיני שמירה על כבוד המת, כפי שמסודרים בספרות ההלכה.
ראי למשל באנציקלופדיה ההלכתית רפואית (מהדורת תשס"ו): כרך ג עמ' 95; כרך ה עמ' 588-601, 614, 616, 630-632, 637.
שלום רב! אני סטודנט לרפואה בשנה ד. יש לנו קורס באתיקה, ואחת הדילמות שנצבו הם תרומת זרע מנוכרי לזוג נשוי שאינו יכול להביא ילדים בדרך
בס"ד שלום כבוד הרב, אנו בנות כתה ט', ובמסגרת שיעורי ביולוגיה אנו מכינות עבודה על מחלת A-T שאלתנו היא כזאת: האם מותר לבצע הפריה חוץ
שלום רב. האים יש הקלות בנושא הנידה ואמצעי מניעה לזוגות אשר הבעל עדיין חייל בצבא ומגיע הביתה אחת לשבוע/שבועיים?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.