חולה הנוטה למות שעמדתו ביחס לחיבור למכונת הנשמה אינה ידועה למשפחה ולרופאים
שלום הרבראיתי באתר מכון שלזינגר שמותר להימנע מחיבור למכונת הנשמה אם מתקיימים שלשה תנאים: א. תוחלת חיים קצרה (פחות מששה חודשים)ב. צפי לחיים מלאי סבל
כבוד הרב הדוקטור שלום
אני מתחילה לימודי רפואה ויש לנו דיסקציות, יש לי מספר שאלות
א. האם מותר לנתח גופת גוי?
ב. הבנתי מהסתכלות באתר שיש היתר להיות נוכח אך לא להשתתף פיזית בנתיחת גופת יהודי. האם מותר לשאול שאלות או להכוין את האדם שכן מבצע זאת (במקרה שלא רואים טוב וכו')?
ג. כמו כן אילו הלכות פרקטיות נוספות עלי לדעת על השהייה בחדר הדיסקציות? (חוץ מנטילת ידים?)
תודה רבה ומועדים לשמחה
א
לגבי נתיחת גופת גוי:
הנתיחה מותרת רק אם התקיימו התנאים הבאים:
1. הנפטר הסכים עוד בחייו שהנתיחה תתבצע בגופתו לאחר מותו.
2. לפי חוק המדינה בה מתבצעת הנתיחה, מותר לנתח גוויות אם הנפטר נתן הסכמתו לכך עוד בחייו.
לגבי שאלות של התצפיתן למנתח:
1. מותר לשאול שאלות.
2. לגבי הנחיה – אם מדובר בהנחיית הזזה (ללא חיתוך) – מותר. אם מדובר בהנחייה לבצע חיתוך – עדיף להימנע.
לגבי הנחיות נוספות:
יש לעבור ולהכיר את דיני שמירה על כבוד המת, כפי שמסודרים בספרות ההלכה.
ראי למשל באנציקלופדיה ההלכתית רפואית (מהדורת תשס"ו): כרך ג עמ' 95; כרך ה עמ' 588-601, 614, 616, 630-632, 637.
שלום הרבראיתי באתר מכון שלזינגר שמותר להימנע מחיבור למכונת הנשמה אם מתקיימים שלשה תנאים: א. תוחלת חיים קצרה (פחות מששה חודשים)ב. צפי לחיים מלאי סבל
שלום וברכה! רציתי לשמוע מהי גישת ההלכה לגבי איסוף דם טבורי לאחר הלידה,ושימורו? האם אין זה התערבות במעשה הבריאה? (השימוש בדם חו"ח) תודה.
לכבוד מכון שליזינגר, אנו *** מאולפנת אמנה כפר-סבא עושות עבודה בתושב"ע בנושא איפור קבוע האם זה נחשב כקעקוע? נשמח לדעת את דעתכם ואם תוכלו להפנות
אני כותבת עבודה אקדמאית בנושא : אי פיריון בזוגיות דתית אני רוצה לדעת אילו שאלות הלכתיות טיפלת בקרב זוגות אשר עברו טיפולי פוריות ומה תשובתכם