דימום רב לקראת יום הכיפורים
מדממת במהלך שלושה שבועות, דימום מסיבי, גם לאחר טיפול, עדיין נמשך. ספירת דם ירדה משתיים עשרה וחצי לתשע וחצי עם חולשה רבה, סחרחורות רבות.הדימום הוא
כבוד הרב,
שלום,
אני סטודנט בלימודים לתואר ב 'מדעי הרפואה' המכוון לעיסוק במחקר רפואי.
שאלתי היא כיצד עליי לנהוג בדיסקציות הנערכות כחלק מקורס בנוירואנטומיה השנה?
תודה רבה.
מאור עוזרי.
א. על השיטות השונות בין הפוסקים ניתן ללמוד בספרים החשובים לב אברהם ונשמת אברהם. ספרים אלו מובאות גם הדעות המתירות הסתכלות בניתוח, למשל דעת שו"ת חלקת יעקב ח"א סי' פד, ושו"ת הר צבי יו"ד סי' רעח. בספר לב אברהם קל למצוא את הדיון בעזרת תוכן הפרקים. בנשמת אברהם הדיון מובא בכרך ב (יורה דעה) סי' שמט.
ב. למקורות שצוינו למעלה יש להוסיף את הערך המקיף ניתוח המת באינציקלופדיה ההלכתית רפואית של הרב פרופ' אברהם שטינברג (הוצאת מכון שלזינגר, המרכז הרפואי שערי צדק, ירושלים) על שלל מקורותיו. כרך רביעי, ערך 'ניתוח המת' עמ' 528 – 599
ג. לסיכום מעשי, ניתן לסמוך בעת הצורך על הפוסקים המתירים הסתכלות. הסתכלות פירושה הסתכלות פסיבית בלא הנחיה של המנתח על ידי המסתכל.
ד. לדעת החזון איש, עיון לימודי איננו מוגדר כהנאה.
מדממת במהלך שלושה שבועות, דימום מסיבי, גם לאחר טיפול, עדיין נמשך. ספירת דם ירדה משתיים עשרה וחצי לתשע וחצי עם חולשה רבה, סחרחורות רבות.הדימום הוא
שלום, אני שואל עבור ידידה בתת-משקל. האם מותר לה לצום ביום הכיפורים? היא עצמה חוששת לשאול רב כיוון שהיא מניחה מה תהיה תשובתו (לאסור עליה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.