צום יום הכיפורים לאחר ניתוח לפרוסקופי בהרדמה מלאה
שלום אישתי עוברת ניתוח להוצאת כיס מרה היום, יום וחצי לפני יום כיפור. זה אמור להיות ניתוח לפרוסקופי עם הרדמה מלאה. רציתי לדעת מה הדינים
שלום וברכה.
הגעתי אליכם בחיפוש אקראי ואיני יודע אם זהו תחומכם, אבל אנסה.
אני מתנדב במד"א ולא פעם יצא לנו להגיע למקרים בהם נקבע מוות, אם לאחר החייאה, ואם במקרה של מוות ודאי או אובדן צלם אנוש.
רציתי לשאול אילו הלכות יכולות להיות נוגעים לנו בשטח הנוגעות לטיפול במת (הורדה לרצפה, עצימת עינים, הכנסת ציציות וכד')?
כמו כן, מה צריך לעשות כאשר לא ברור האם הנפטר יהודי או לא, האם ישנן הלכות גם במקרים כאלו?
אשמח לכל הרחבה בנושא.
תודה ויישר כח
1. כדאי לעיין בשמירת שבת כהלכתה (ח"ב פס"ד הל' ח-טז) ובספר לב אברהם לפרופ' א.ס. אברהם (פי"ג הל' קע"ח-קפ"ד) שעוסקים בפרטי הטיפול בנפטר. אמנם, בשבת אסור לעשות על ידי ישראל דבר האסור מן התורה למען הנפטר, כגון להסיעו לביה"ח אם וודאי מת, אלא אם כן הניידת צריכה לנסוע שם בכל מקרה מטעמי פיקוח נפש. משום כך נודה אם תוכל לשלוח אלינו את הנוהל המקובל בנושא פינוי הגופה לתוספת בירור.
2. בארץ ישראל יש לתלות ברוב יהודים, אלא אם כן ידוע אחרת. גם אם ידוע שהנפטר הוא נכרי, בימינו פסקו כבר גדולי הדור שיש לטפל גם בשבת. ראה נשמת אברהם (מהדו"ב תשס"ז) חלק ב או"ח סי' של, ס"ק ח, סוף פסקה מס'1.
בברכה,
מאיר אורליאן
שלום אישתי עוברת ניתוח להוצאת כיס מרה היום, יום וחצי לפני יום כיפור. זה אמור להיות ניתוח לפרוסקופי עם הרדמה מלאה. רציתי לדעת מה הדינים
ב"ה אני נכה קטועת שני רגליים מעל הברך בת 40 צמודה לכסא גלגלים ממונע. לאחר בדיקה עם ספק הכסא ומכון צומת נאמר לי שלא ניתן
שלום רב אני תלמידת המכללה בבית וגן, ובמסגרת לימודי לתעודת הוראה אני כותבת עבודה בנושא שמירת הבריאות בדרך התורה. במהלך ההכנות לקראת כתיבת העבודה עיינתי
To Whom It May Concern: I am currently a 4th year medical student and I was recently thinking about taking a class on Acupressure and