יחס ההלכה לנטילת איברים ממת לצורך ריפוי החי
האם מתירה ההלכה נטילת אברים ממת בכלל ולצורך השתלה בפרט?
בה"י
לכבוד הרה"ג אשר שקאני שליט"א
מכון שלזינגר
תוך כדי עריכת ספר, הלכות ועיונים, התעוררו אצל העורכים כמה שאלות בנושא דין רודף, חייך קודמים, ומאי חזית, ואבקש ממעכ"ת ללמדנו בינה את הדרך אשר ילכון בה, ותורה היא וללמוד אני מבקש.
א.
דין מסירה יהודי לשלטונות כשהרג נכרי, כגון:
נהג יהודי פגע עם רכבו בנכרי והרגו, ומיד לאחר התאונה ברח עם הרכב לנפשו. כאשר הקהילה בה מתגורר, מחביאה אותו, המשטרה המקומית לאחר חקירה זיהתה את הרכב הפוגע ואת פני הנהג. ופנתה לוועד הקהילה להסגיר לידיה את הנהג, אחרת כל מערכת השלטון תתייחס בחומרה לנושא, וכל הקהילה תסבול עקב אי הסגרתו, ויכול כמובן לצאת מזה חילול השם.
נשאלת השאלה האם חובתם להסגיר את הנהג, או אומנם אין כאן עונש מוות אלא מאסר ממושך שדינו כפיקוח נפש.
ומה יהיה הדין בעונש מוות.
ב.
האם מתירה ההלכה נטילת אברים ממת בכלל ולצורך השתלה בפרט?
ב"ה שלום וברכה האם יש לכם מידע על כשרות של אבקה מצמח האולמוס ulmus (בוקיצה) האם יכולות להיות בעיות של כשרות באבקות כאלו מדובר באבקת
שאל אותי מישהו כבן 40 שהרופא אמר לו שיש לו הידרוצלה ללא עדות לווריקוצלה:א. האם מובנת הפניית הרופא לבדיקת זרע?הבן אדם נראה לי בפאניקה ועל
שלום,מצאתי ציטוטים אלו בשמך, ורציתי לוודא אם אכן הם אמינים. אם לא, אשמח לקבל חוות דעתך בנושא. "גם הרב מרדכי הלפרין חולק על דברי ה"ציץ אליעזר":
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.