קרישת דם ומירוסו
במשנה במסכת יומא כתוב שאחרי שחיטת הפר וקבלת דמו, כיון שהייתה הפסקה בהקטרת הקטורת נתנו לאחד הכוהנים שימרס את הדם כדי למנוע קרישה.לפי מה שידוע
שלום,
לאשתי יש התקן תוך רחמי, והיא סובלת מדימומים המופיעים בערך ביום השישי לנקיים.
משך הדימומים כ4-5 ימים. הדימום ממלא כ-4 מגיני תחתון, כל אחד מהם בכתם בגודל 12 ס"מ על 3-4 ס"מ.
הדימום מופיע לאחר סיום המחזור, ולאחר 5 ימים בהם ההפרשה לבנה לגמרי.
ההתקן אינו הורמונאלי, וכמה סוגי התקנים כבר גרמו לאותה תופעה בדיוק.
האם אפשר לומר, בכמות כזו של דם, שהדם יוצא מפצע שההתקן גורם ברחם?
לתשובתכם המהירה אודה, שכן נגרם לנו הרבה סבל.
קשה מאד לוודא כי הדם המתואר פה הוא רק דם מכה (ראו להלן).
לכן ההמלצה היא לעבור להתקן מסוג Gynefix שכמעט ואינו גורם לדימומים ברחם תקין.
מאחר ויש צורך למומחיות מיוחדת ונסיון ממשי בהתקנת Gynefix, נסה לפנות לד"ר ברונו רוזן טל' 02-5000033 להתיעצות ולהתקנת ההתקן המתאים.
מומלץ שתעיינו במאמרי דימום מחמת התקן תוך רחמי (IUD) – רקע רפואי הלכתי ; ספר אסיא י, עמ' 224-229 (2007); אסיא סג-סד, עמ' 138-143 (1998), ובמקורות המצוינים שם.
אמנם חשוב לדעת, כי גם המקילים מורים להקל רק כאשר ברור לגמרי כי מקור הדימום הוא הפגיעה של ההתקן ברירית הרחם.
משום כך הפוסקים זהירים מאד בהוראה מעשית בנושא זה.
במשנה במסכת יומא כתוב שאחרי שחיטת הפר וקבלת דמו, כיון שהייתה הפסקה בהקטרת הקטורת נתנו לאחד הכוהנים שימרס את הדם כדי למנוע קרישה.לפי מה שידוע
שלום כבוד הרב. הננית סטודנטית במכללה דתית ובהתאם לדרישות המכללה במסגרת קורס יהדות ומדע עליי להגיש עבודה סמינריונית על חיסון למניעת סרטן צוואר הרחם במדע
לרב הלפרין שליט"א רציתי לדעת את דעת כת"ר בנוגע לשימוש במחשב כיס או מד חום אלקטרוני לחולה שאיב"ס האם יש בזה איסור דאורייתא או דרבנן
שאלתי לצורך עבודה בלבד, אבקש אם אפשר גם מקורות האם מותר לאישה שיכולה ללדת ילדים כדרך הארץ, ולמרות זאת רוצה לעשות אבחון גנטי טרום השרשתי,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.