לכבוד הרב שלום,
אשתי ילדה את לידתה השנייה לפני 4 חודשים, ולאחר מכן רופא שם לה התקן למניעת היריון. זו הפעם השנייה שמופיע אצלה כתם בעקבות ההתקן, פעם אחת בערב טבילתה, ופעם נוספת במהלך התקופה בה היא אמורה להיות טהורה, דבר שיוצר קושי רב בחיי האישות שלנו. קראתי מאמר באתר שלכם שאומר שישנם מצבים שבהם ייתכן שמדובר בדם מכה ולא בדם אסור, ולעניות דעתי זה המקרה גם כאן. כיצד אם כן ניתן לברר עניין זה על מנת לקבוע אם הדבר נכון ומדובר בדם מותר?
לא ניתן לענות לשאלה זו בלא כמה נתונים בסיסיים:
א. בת כמה אשתך?
ב. האם יש שרירנים ברחם?
ג. מהו בדיוק סוג ההתקן? ומתי הותקן?
ד. עם קבלת הנתונים למעלה יהיה מקום לבירור פרטני של סדרי הוסתות וההכתמות של אשתך לפני שניתן יהיה לדון בגוף שאלתך.
ה. ראה גם בשו"ת #5576
I am unsuccessful in finding halachik articles on the methods and ethics of scientific research. I have found a couple of articles on Nazi expiremation
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.