בקשת לימודים
Dear Rabbi Mordechai Halperin, M.D., I am a fourth year medical student in Tel Aviv, and I am a huge fan of your work at
בני זוג לא דתיים, אשר קיבלו על עצמם חלקית דיני אישות, נמצאים בתהליך טיפולי IVF. הם חלוקים ביניהם בשאלת דילול עוברים. הבעל אינו מעונין ביותר משני עוברים, ואילו האישה תוהה לגבי עמדת ההלכה בעניין. ההפריה מתוכננת לעוד שבוע. נודה לתשובה בהקדם.
לכל הדעות מותר לדלל עוברים אם סיכויי לידת תינוק בר חיים גבוהים יותר באופציית הדילול מאשר באופציית השארת כל העוברים.
ראה:
1. הרב חיים דוד הלוי, על דילול עוברים והמעמד ההלכתי של עוברים במבחנה, ספר אסיא ח' עמ' 3-6. להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA8/R0081003.asp
2. הרב יצחק זילברשטיין וד"ר פנחס אושר, דילול עוברים – שו"ת, ספר אסיא ח', עמ' 7-13. להלן קישור למאמר דרך אתר מכון שלזינגר:
https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA8/R0081007.asp
3. הרב שלמה זלמן אויערבאך, דבריו הובאו בנשמת אברהם כרך ג' חלק חושן משפט סי' תכה ס"ק א'. להלן קישור לנשמת אברהם דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.CM.425.asp
אם אין הבדל בין שתי האופציות מבחינת הסיכוי ללידת תינוק בר חיים, אבל לאחר דילול סיכויי התינוק להיוולד בריא גבוהים יותר מאשר בלא דילול – מדובר בדיון הלכתי מורכב שמחייב יעוץ אישי עם רב פוסק.
Dear Rabbi Mordechai Halperin, M.D., I am a fourth year medical student in Tel Aviv, and I am a huge fan of your work at
אשתי בהריון, בשבוע 36. היא משתמשת במכשיר "אפי נו" (https://www.epi-no.co.il) להכנה ללידה. בפעם האחרונה שהשתמשה בו נוצר פצע קטן ומדמם בפתח הנרתיק (שאפשר לראותו מבחוץ).
שלום וברכה. אני סטודנט הלומד קורס בנושא ביוטכנולוגיה ומשפט. במהלך הקורס עסקנו בשאלת ההנדסה הגנטית, ושם נשאלתי האם ע"פ ההלכה ניתן לקחת תאים מעובר בשלב