צום יוה"כ (תשע"ד) בהריון (טרימסטר שלישי) עם סכרת הריון
שלום, אני בהריון חודש תשיעי ביום כיפור אהיה 37+1. יש לי סכרת הריון אשר מאוזנת על ידי דיאטה. הרופא אמר לי לא לצום אלא לאכול/לשתות
שלום רב אני אחרי לידה.יש לי 2 בנות במרווחים צפופים בינהם (שנה ורבע),כרגע אני מעונינת בדחיית הריון נוסף כדי שאתחזק. על פי הבנתי העדיפות הראשונה בהלכה היא גלולות ואחר כך התקן אך לאחרונה נתקלתי בשיטה טבעית המתבססת על אי קיום תשמיש בימים הפוריים של האשה. שאלתי היא במידה ויש היתר לדחיית הריון האם מותר לדחות ליל טבילה או ללכת למקווה ולדחות תשמיש לימים הבאים או שיש עדיפות לנטילת הגלולות שאותן ממש אין לי רצון לקחת משום כל תופעות הלוואי שלהן(דימומים,כתמים,והפחתת תפוקת ואיכות החלב בהנקה)אודה לתשובת הרב.
דחיית מועד הטבילה היא השיטה הידועה בשם "ימים בטוחים" ומבחינה רפואית היא נחשבת כאחת השיטות הלא יעילות (עם מספר כשלונות גדול מאוד) למניעת הריון.
גם מבחינה הלכתית זו שיטה לא טובה.
לכן ראוי להתיעץ עם רופא נשים מנוסה ולשקול לא רק שימוש בגלולות אלא גם את אפשרות השימוש בהתקני נחושת תוך רחמיים (IUD).
שלום, אני בהריון חודש תשיעי ביום כיפור אהיה 37+1. יש לי סכרת הריון אשר מאוזנת על ידי דיאטה. הרופא אמר לי לא לצום אלא לאכול/לשתות
ברצוני לשאול האם יש רבנים המתירים תרומת זרע מגוי כמובן במקרה שהבעל עקר ולא נמצאו אצלו כלל תאי זרע. (בבדיקות שגרתיות, בניתוח ובדיקור) אשמח לשמוע
השאלה היא לגבי קיום עונה בזמן הריון. הרי הגמרא אומרת שהדבר קשה לאשה ולוולד בג' חודשים ראשונים (ואף נאמר שזו סכנה). אין איסור בשו"ע אך
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.