הפלה מלאכותית [חולי לאם, אונס והנקה]
בס"ד שלום רב, אני חוקר את נושא ההפלות המלאכותיות, בעיקר במצבי חולי לאם [כשאין סכנת חיים], התעברות מאונס ובתקופת הנקה. ראשית חיפשתי זמן רב את
לכ' הרבנים שלום!
בערב בו אני אמורה לטבול אהיה בחתונתה של חברה טובה ובמרחק שעתיים וחצי מהבית,
האם יש היתר לדחות את הטבילה ליום המחרת? (כמובן – שבעלי ואני מוחלים על כך מהנסיבות הנ"ל)
יש לציין שאני מלווה את הכלה ביום חופתה ולא אהיה כלל באיזור מגוריי, כמו כן מאוד השתדלתי שזה לא יצא כך , אך הנסיון לקצר את המחזור ולהקדים הטבילה לא צלחו.
תודה.
יש להבחין בין שני מצבים, אם מותר לדחות את הטבילה באופן שזה בהסכמת שני בני הזוג, במקרה והצורך גדול ובפרט שאם תלכי לטבול ותיעדרי מהחתונה זה יעורר תמיהה אצל חברותייך ויש חשש שתתגלה הסיבה האמיתית – ויש עניין להסתיר את יום הטבילה.
לכן במקרה הצורך מותר לדחות את הטבילה ליום המחרת. ובפרט שכבר יש ילדים (שקויימה מצוות פו"ר – בן ובת).
מאידך אם ישנה אפשרות שתלכי לטבול לקראת סוף החתונה כשהיעדרותך לא תורגש בוודאי שעדיף ללכת לטבול באותו היום.
בס"ד שלום רב, אני חוקר את נושא ההפלות המלאכותיות, בעיקר במצבי חולי לאם [כשאין סכנת חיים], התעברות מאונס ובתקופת הנקה. ראשית חיפשתי זמן רב את
אני סטודנטית להוראה ויש לי עבודה סמינריונית בקורס יהדות ומדע, נושא העבודה שבחרתי הוא מכשיר האיזי טנס שהוא מכשיר אלקטרוני המשכך צירי לידה. בעבודתי אני
דיברנו אודות השאלה שמאן דהו העלה על "הפרדות השליה" ודמים הנובעים מכך הם בגדר "מכה באותו מקום," או שהם דמים מן המקור האוסרים, וכי יש
לכבוד הרב הלפרין שליט"א שלום וברכה לפני כמה חודשים דיברנו, וסייעת לי בענינים רפואיים שונים, ועל כך תודה רבה בשנית. אם אין הדבר מטריחך, אבקש
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.