תכנון משפחה לאחר לידה
ברצוני לקבל התייחסות הלכתית לשאלה שאני מתחבט בה יחד עם אשתי והיא מניעת הריון-תכנון משפחה לאחר הולדת ילד ראשון בס"ד – מהי עמדת ההלכה בעניין
מכשיר לבדיקת סוכר בדם
שאלות מחקר:
א) איך המכשיר פועל מבחינה טכנולוגית?
ב) מהם האיסורים להפעלתו בשבת, דאורייתא או דרבנן?
ג) האם מות ר להשתמש במכשיר זה בשבת ומדוע?
ד) כיצד ניתן לצמצם את האיסורים בזמן השימוש בו בשבת?
ה) מהו חשמל ואיך הוא עובד במכשיר זה?
אני מבקש תשובה כמה שיותר מהירה.
אני צריך בתשובה מבחינה הלכתית טכנולוגית ומדעית.
תודה רבה!
בתשובה הקודמת פורטו השלבים הבאים של הבירור הנצרך:
" א. יש הבדלים בין המכשירים השונים. לכן, מן הראוי שתגש למרפאה המשתמשת בגלוקומטר ביתי, תבדוק שם עם הרופא איך המכשיר פועל מבחינה טכנולוגית, ותעביר אלינו את פרטי המכשיר המדוייקים עם האינפורמציה הספציפית של דרכי פעולתו מבחינה טכנולוגית.
ב. לגבי שבת עליך להתייחס לחולה ספציפי. יש חולים שמותר להם כמעט הכל ויש חולים קלים שאסור להם בשבת כמעט הכל.
לכן תצטרך לבחור חולה ספציפי ולתאר את מצבו הרפואי המדוייק.
ג. עם קבלת הנתונים הללו נוכל לענות לך את התשובות המבוקשות. "
לעיון הלכתי ראשוני לגבי שימוש בגלוקומטר בשבת, ראו:
נשמת אברהם ח"ד חאו"ח סי' שטז סק"א; שו"ת ציץ אליעזר חי"ז סי' יד. כמו"כ באנציקלופדיה ההלכתית-רפאוית (הרב פרופ' אברהם שטיינברג, בערך שבת)
לבירור ההלכתי-טכני של המכשיר למדידת הסוכר בדם, ניתן להיעזר במכון צומת (צוותי תורה ומדע) באלון שבות. תחומי הבירור ההלכטכניים של מכון צומת מקיף גם את נושא הגלוקומטר, וניתן לברר איתם על העמקה נוספת.
ברצוני לקבל התייחסות הלכתית לשאלה שאני מתחבט בה יחד עם אשתי והיא מניעת הריון-תכנון משפחה לאחר הולדת ילד ראשון בס"ד – מהי עמדת ההלכה בעניין
שאלתי היא: האם יש בהלכה גדר עד כמה צריך לזעזע את הבתולים כדי שייחשב כבעילת מצווה ? כלומר, אדם שבבעילת מצוה הגיע לבתולין, אנו יודעים
תמיד כשאני מצחצחת שיניים יורד לי דם, לא רק זאת חניכי רגישות מאד ולעיתים אני כבר קמה עם דם יבש בשיניים. אני חייבת לצחצח שיניים