צניעות והלכות אישות באוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים
שמי ליאת, אני עובדת סוציאלית בדיור בקהילה לאנשים עם צרכים מיוחדים. בימים אלו אנו עסוקים בשאלה לגבי הנושאים שבינו לבינה היתרים ואיסורים על-פי ההלכה עבור
בס"ד
רציתי לשאול האם מותר לגבר לגלח את בתער את אזור הצאוור ואם כן מהם הגבולות?
אציין שהגילוח במכונה באזור זה הוא קשה וגורם לפצעים.
תודה רבה.
שולחן ערוך יורה דעה סימן קפא סעיף יא:
"פאות הזקן הם ה', ורבו בכם הדעות, לפיכך ירא שמים יצא את כולם ולא יעביר תער על כל זקנו כלל"
רמ"א: ואפילו תחת הגרון (ב"י בשם אגרת ר"י וסמ"ג).
מהדין מה שמתחת לגרון (גרגרת) לא נחשב פאת זקן משום שלא נראה "פאה" כלל, ולכן מותר בהשחתה, ובגילוח בתער. וזהו פסק השו"ע ומ"מ כתבו הראשונים שאסור מדרבנן אף מתחת הגרון. וזהו המקור לדברי הרמ"א.
ונאמרו בזה כמה טעמים: לפי שלפעמים הוא מושך העור של הפאה כלפי מטה ויש חשש להשחתה. טעם נוסף מובא בשם ר' יונה שדומה לתיקון נשים ויש בזה חשש "שלא ילבש" ויעוין בביאור הגר"א שדחה טעם זה.
להלכה בודאי צריך להחמיר כדעת הרמ"א ואפי' בצוואר מתחת לגרון (גרגרת) ואם יש צער גדול יש מקום להקל מתחת לגרון כדעת השו"ע כי במקום צערא לא גזור רבנן. ויש להקפיד בזמן הגלוח שלא למשוך את העור.
אבל בודאי בגרון עצמו ומעל הגרון אסור מדינא ואין מקום להקל בזה כלל.
שמי ליאת, אני עובדת סוציאלית בדיור בקהילה לאנשים עם צרכים מיוחדים. בימים אלו אנו עסוקים בשאלה לגבי הנושאים שבינו לבינה היתרים ואיסורים על-פי ההלכה עבור
שלום רב, האם אדם שעבר ניתוח אקספלורציה שבוצע בגלל תסביב באשך נחשב פצוע דכא?
אני בחור חרדי בן 21 לא נשוי. מעולם לא קיימתי יחסי מין או הוצאתי ז"ל, אבל יצא לי בתור קרי לילה. בתחילה היה הקרי לילה
שלום וברכה רקע עובדתי. דודתי חולת נפש מזה כארבעים שנה, ובעשרים השנים האחרונות היתה מאושפזת ב'שער מנשה'. לפני כחצי שנה עברה ארוע מוחי, וכעת היא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.