חילול שבת לצורך נפשי
שלום רב אני כותב עבודה בנושא חילול שבת לצורך נפשי. אני מנסה לראות אם יש מדרג בצרכיים הנפשיים כמו שיש בענייני רפואת הגוף. אשמח במיוחד
שלום רב,
שאלו אותי בדבר, אדם העומד להתגייר וזקוק לברית מילה וכן הוא חולה ניוון שרירים מתקדם. כתוצאה מהמלה, הרופאים חוששים למולו בהרדמה מקומית מפני סבוכים והרדמה כללית אסורה לו.
מה ניתן לעשות במקרה זה?
בתודה מראש,
ש ע
רבני מכון שלזינגר:
אין גירות בלי מילה – ראה שו"ת שרידי אש ח"ב סי' קב בהסכמת "כל גדולי הדור" ושם סי' קג מצורפת תשובתו של הג"ר חיים עוזר גרודזנסקי זצ"ל שאוסר וכן פוסק הגאון הרא"י הכהן קוק זצ"ל בשו"ת דעת כהן סי' קנ.
תוספת הרב פרופ' שטיינברג:
גוי שבא להתגייר, ועל פי פקודת הרופאים סכנה לו למול בגלל בעיות רפואיות, אין מקבלים אותו, ויש לו דין ערל לכל דבר. זו הסכמת כל גדולי האחרונים – ראה שו"ת צפנת פענח ח"ב סי' ל; שו"ת מלמד להועיל חיו"ד סי' פו; שו"ת דעת כהן סי' קנב; הגרח"ע גרודזנסקי בהסכמתו לשו"ת חיי עולם נטע, והובא גם בשו"ת שרידי אש ח"ב סוסי' קג. וראה בשו"ת חיי עולם נטע סי' כו, שהתיר לקבל גר כזה בטבילה בלבד, ונגד זה יצא בעל האחיעזר בהסכמתו; שו"ת הר צבי חיו"ד סי' רכ; שו"ת זכר יצחק סי' ג; שו"ת משברי ים לאאמו"ר סי' ג. וראה עוד בס' פנים יפות, פר' נצבים; שו"ת משפטי שמואל (ורנר) סי' א; שו"ת קובץ תשובות סי' קו אות ב.
ואפילו אם רוצה הגוי להסתכן, כתב בשו"ת שרידי אש ח"ב סי' קג שאין מקבלים אותו, בגלל חילול השם, שלא יאמרו שמת מחמת המילה.
שלום רב אני כותב עבודה בנושא חילול שבת לצורך נפשי. אני מנסה לראות אם יש מדרג בצרכיים הנפשיים כמו שיש בענייני רפואת הגוף. אשמח במיוחד
אני אמא יחדנית לשני ילדים. ילדי הם מתרומת זרע וביצית ולמעשה הם אינם אחים במובן הגנטי(שתי התרומות שונות מילד לילד). אני מכירה את עמדת ההלכה
שלום בנושא תרופות הכשרות לפסח, רציתי לשאול: 1. האם הגלולות סרזט כשרות לפסח? 2. האם ויטמין D לתינוקות של טיפטיפות כשר לפסח? 3. האם גלולות
אל כבוד הרבנים הגאונים שליט"א אחדשה"ט בעת לומדי דבר ה' – זו הלכה, נתעוררו אצלי כמה שאלות, ותורה היא וללמוד אני צריך, ונפשי בשאלתי מאת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.