תפירת פציעות וחתכים בשבת
השו"ע בסימן שכח סעיף ז' פוסק ע"פ הגמ' בע"ז "מחללין שבת על כל מכה שנעשית מחמת ברזל" ומשמע שדין זה זהה למכה של חלל. האחרונים פוסקים
שלום לרב האם מי שברך על המחיה לאחר אכילת פת בטעות כבר יצא ידי חובתו או שצריך לברך שוב ברכת המזון?
בתודה מראש
תשובת הרב אשר שקאני:
באוכל פת ובטעות בירך ברכת מעין ג' במקום ברכת המזון.
אם עבר ובירך מעין שלש במקום ברכת המזון, יצא ידי חובה ואינו חוזר לברך ברכת המזון דספק ברכות להקל, ומכל מקום מי שאינו יודע לברך ברכת המזון אין לו לברך ברכה מעין שלש במקום ברכת המזון[1].
[1] מאחר שנחלקו בזה האחרונים, כפי שמובא בשו"ע או"ח סי' קסז ובסי' קסח בדיעבד כלל גדול בידינו ספק ברכות להקל, מיהו אין לעשות כן בקום ועשה וכ"כ בספר ילקוט יוסף (ברכות עמ' שלג). ע"ש
השו"ע בסימן שכח סעיף ז' פוסק ע"פ הגמ' בע"ז "מחללין שבת על כל מכה שנעשית מחמת ברזל" ומשמע שדין זה זהה למכה של חלל. האחרונים פוסקים
בנושא הריון,לפי השקפת ההלכה-האם נכון לבצע בדיקת חלבון עוברי והאם נכון לבצע בדיקת שקיפות עורפית, אין סיכוי להפסקת הריון לפי ההלכה, אז השאלה מה גדר
האם יש בעייה בהשתלת עצם מן החי בחניכיים? האם עדיף עצם אדם או שאין בעייה בכלל ארז
מהו גדר איסור הוצאת זרע, והאם בקישוי לבד אפשר לבא לידי זה, אף אם אח"כ נרגע בשתן.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.