שלום רב,
אמי עברה אתמול תאונת דרכים. רכב נכנס בה מהצד והעיף אותה בתוך רכבה באויר מעל לנתיב הנגדי לתוך השדה שבצד הדרך. לשמחתנו הרבה, היא יצאה ללא כל נזק ברוך ה`. שתי שאלות על כך:
1. האם היא צריכה לברך ברכת הגומל בשבת הקרובה?
2. ממתי מתחייבים בברכה "ברוך שעשה לי נס במקום.." האם היא וגם אנו צריכים להודות על הנס שעשה עימה הקב"ה ולברך "ברוך שעשה לי נס…" בכל פעם שעוברים באותו המקום?
יש לציין שמקום התאונה נמצא בקרבת הבית. לכן, יש סיכוי לעבור בו כמה וכמה פעמים בשבוע.
תודה רבה ובשורות טובות.
לגבי 1. – היא צריכה לברך ברכת הגומל משום שהיא ניצלה ויצאה ללא פגע מהתאונה [יעוין בשו"ע או"ח סי' רי"ט סעיף ט'] ובפרט ליוצאי אשכנז שבודאי אפשר לברך בשם ומלכות [יעוין במשנה ברורה שם ס"ק ל"ב].
וכמובן היא צריכה לברך ברכה זו בפני עשרה אנשים.
2. – 'ברוך שעשה לי נס' מברכים רק כשנס ההצלה נעשה למעלה מדרך הטבע, אבל אם נס ההצלה נעשה בדרך הטבע, על זה יש מחלוקת אם מברכים בשם ובמלכות. וטוב לברך בלא הזכרת שם ומלכות, וזה דווקא אם רואה את המקום משלשים יום לשלשים יום, ובנידו"ד שהמקום שנעשה הנס נמצא בקרבת הבית ורואה את המקום לעיתים תכופות, בודאי שאינו צריך לברך כל פעם ופעם.
בס"ד כבוד הרב ד"ר הלפרין שלום, ברצוני לשאול האם יש בעיה של טומאת מת בפקולטה לרפואה באונ' העברית המונעת מכהנים להכנס למתחם (בלי קשר ללימודי
בס"ד לכ' הרב ד"ר מרדכי הלפרין שליט"א הנדון: המשך לשיחה במוצש"ק עם ר' 1] מצ"ב כתובת הערך בויקיפדיה על "שומרת אחותי" שדיברנו עליו, ע"מ לחסוך
שלום רב! הבן שלי כיום בן 8 היה תינוק שמן. ברית המילה התקיימה במועדה ע"י מוהל שהוא גם רופא. במשך זמן רב העטרה היה מוסתרת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.