קדימויות בטיפול רפואי
המשנה בסוף מסכת הוריות (פרק ג, משנה ז-ח) מגדירה דיני קדימות הנוגעים ישירות גם לטיפול רפואי:"האיש קודם לאשה להחיות ולהשיב אבדה והאשה קודמת לאיש לכסות
כבוד הרב,שלום רב בשבוע האחרון זכיתי להתחבט בסוגיא מעניינת ביותר עם אבי בנושא ברית המילה.לאחר לימוד ועיסוק רב בהלכות המילה, הגענו לשאלת ברית המילה כטקס פרוצדורלי.הסוגיא המעניינת שעומדת על הפרק היא, איזו חותמת הכשר נותנת ברית המילה? הלא, אדם הנולד לאם יהודיה-הינו יהודי לכל דבר. אך אם אינו עבר ברית מילה הוא נידון לכרת. והרי אם אדם לא עבר ברית מילה-הרי שאינו חלק מבריתו של אברהם אבינו ולכן אינו יהודי בהגדרתו הלאומית. אנא השב לשאלתי לגבי ההשלכות של ברית מילה על הסטטוס הדתי והן הלאומי על אדם והן את השלכותיה של אי-ביצוע מצוות המילה על אדם שנולד לאם יהודיה. בברכת "ושמתי שמי עליכם,ואני אברככם" ,תודה לך.
דומני שחלק מההגדרות שהעלית אינן נכונות.
ברית המילה לתינוק יהודי, איננה קובעת את היותו יהודי. הוא יהודי גמור החל מרגע לידתו לאמו.
[רק בתהליך של גיור, ברית המילה מהווה חלק מתנאי המעבר אל הלאום היהודי. מה שאין כן במילת תינוק יהודי רגיל]
במילים אחרות, לברית המילה אין השלכות על הסטטוס הלאומי- יהודיגוי, אלא על סטטוס הלכתי של ערלמהול, שיש לו משמעות הלכתית לגבי דינים מסויימים כמו למשל הזכות להשתתף באכילת קרבן פסח.
המשנה בסוף מסכת הוריות (פרק ג, משנה ז-ח) מגדירה דיני קדימות הנוגעים ישירות גם לטיפול רפואי:"האיש קודם לאשה להחיות ולהשיב אבדה והאשה קודמת לאיש לכסות
לכבוד הרב הלפרין שלום וברכה, ראשית יישר כוח גדול על התשובה המפורטת. בדקתי את המקורות שהובאו, ואני מנסה לסדר את הדברים. עולה מהם כדלהלן :
לכבוד רבני המכון שוי"ר תרופה בשם glucosamine לטיפול בדלקת פרקים ומיוצרת מחיות ים לא כשרות. האם יש מקום להתיר להשתמש בה. התרופה אינה מרפאת אך
אני חולה סוכרת ויתר לחץ דם, אני נוטל תרופות ומזריק אינסולין שלוש פעמים ביום. אני בודק את רמת האינסולין בדם לפני כל הזרקה, האם מותר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.