המשך לשאלות 2338 ו 2226
שלום לך לגבי רש"י = כן ראיתי זה אינו לידי עתה אבל נדמה לי שזה כתוב במילה של אברהם. אני למדתי מקריאת הדוח מהכנסת בוועדה
כבוד הרב,שלום רב בשבוע האחרון זכיתי להתחבט בסוגיא מעניינת ביותר עם אבי בנושא ברית המילה.לאחר לימוד ועיסוק רב בהלכות המילה, הגענו לשאלת ברית המילה כטקס פרוצדורלי.הסוגיא המעניינת שעומדת על הפרק היא, איזו חותמת הכשר נותנת ברית המילה? הלא, אדם הנולד לאם יהודיה-הינו יהודי לכל דבר. אך אם אינו עבר ברית מילה הוא נידון לכרת. והרי אם אדם לא עבר ברית מילה-הרי שאינו חלק מבריתו של אברהם אבינו ולכן אינו יהודי בהגדרתו הלאומית. אנא השב לשאלתי לגבי ההשלכות של ברית מילה על הסטטוס הדתי והן הלאומי על אדם והן את השלכותיה של אי-ביצוע מצוות המילה על אדם שנולד לאם יהודיה. בברכת "ושמתי שמי עליכם,ואני אברככם" ,תודה לך.
דומני שחלק מההגדרות שהעלית אינן נכונות.
ברית המילה לתינוק יהודי, איננה קובעת את היותו יהודי. הוא יהודי גמור החל מרגע לידתו לאמו.
[רק בתהליך של גיור, ברית המילה מהווה חלק מתנאי המעבר אל הלאום היהודי. מה שאין כן במילת תינוק יהודי רגיל]
במילים אחרות, לברית המילה אין השלכות על הסטטוס הלאומי- יהודיגוי, אלא על סטטוס הלכתי של ערלמהול, שיש לו משמעות הלכתית לגבי דינים מסויימים כמו למשל הזכות להשתתף באכילת קרבן פסח.
שלום לך לגבי רש"י = כן ראיתי זה אינו לידי עתה אבל נדמה לי שזה כתוב במילה של אברהם. אני למדתי מקריאת הדוח מהכנסת בוועדה
דודי כבן 50 עבר ביום שישי האחרון ניתוח לכריתת חלק נוסף מרגלו עקב היותו חולה סוכרת. עד לרגע זה הוא עדיין לא התעורר. הוא מאושפז
בס"ד שלום רב, אני בת 32 + 4 ילדים הקטן ביותר בן 1.8. נקלטתי להריון (שבוע 8) יחד עם התקן תוך רחמי. הוסבר ע"י הרופאה
בס"ד האם ישנו איזה היתר להורים לחזור עם ילדם בשבת ויו"ט מבית החולים בליל שבת כאשר אין להם שום אפשרות להשאר שם עד צאת השבת והם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.