שימוש בסרזט וחלופות
שלום! אני בת 24 אמא לשני ילדים. הגדולה בת 2.4 והקטן בן 9 ח'. (בן ובת). כיום, בהתייעצות עם הרב שלנו, אני נוטלת גלולת סרזט.
כבוד הרב,שלום רב בשבוע האחרון זכיתי להתחבט בסוגיא מעניינת ביותר עם אבי בנושא ברית המילה.לאחר לימוד ועיסוק רב בהלכות המילה, הגענו לשאלת ברית המילה כטקס פרוצדורלי.הסוגיא המעניינת שעומדת על הפרק היא, איזו חותמת הכשר נותנת ברית המילה? הלא, אדם הנולד לאם יהודיה-הינו יהודי לכל דבר. אך אם אינו עבר ברית מילה הוא נידון לכרת. והרי אם אדם לא עבר ברית מילה-הרי שאינו חלק מבריתו של אברהם אבינו ולכן אינו יהודי בהגדרתו הלאומית. אנא השב לשאלתי לגבי ההשלכות של ברית מילה על הסטטוס הדתי והן הלאומי על אדם והן את השלכותיה של אי-ביצוע מצוות המילה על אדם שנולד לאם יהודיה. בברכת "ושמתי שמי עליכם,ואני אברככם" ,תודה לך.
דומני שחלק מההגדרות שהעלית אינן נכונות.
ברית המילה לתינוק יהודי, איננה קובעת את היותו יהודי. הוא יהודי גמור החל מרגע לידתו לאמו.
[רק בתהליך של גיור, ברית המילה מהווה חלק מתנאי המעבר אל הלאום היהודי. מה שאין כן במילת תינוק יהודי רגיל]
במילים אחרות, לברית המילה אין השלכות על הסטטוס הלאומי- יהודיגוי, אלא על סטטוס הלכתי של ערלמהול, שיש לו משמעות הלכתית לגבי דינים מסויימים כמו למשל הזכות להשתתף באכילת קרבן פסח.
שלום! אני בת 24 אמא לשני ילדים. הגדולה בת 2.4 והקטן בן 9 ח'. (בן ובת). כיום, בהתייעצות עם הרב שלנו, אני נוטלת גלולת סרזט.
שלום, אני נמצאית בשבוע ה28 להריון ראשון שלי(הריון טבעי). ביום כיפור אני יהיה בעזרת השם בין השבוע ה32 לשבוע ה33. בעקרון ההריון שלי מוגדר כתקין(בשבועות
השאלה הינה שאלה אקטואלית מאד לקרוב משפחה שלי אדם מבוגר בן 83 בערך שזה כ20 שנה שסובל ממחלת הפרקינסון שהלכה והחריפה עם השנים. לאחרונה, ככל
חברתי ואני יוצאים מזה 8 חודשים בערך ביחד, וחושבים על חתונה אי"ה, אולם שמענו שישנו פסק הלכה שאומר שאם זוג יוצא יותר מפרק זמן מסויים
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.