מאתר כיפה, מספר השאלה: 112285
שלום רב. ראשית אני מבקש לא לפרסם את השאלה עם אף אחד מפרטי המזהים. תודה. אבי ערך לי את ברית המילה. אבי הוא רופא, אך אינו אדם דתי, ואף לא חובב של "היהדות הברברית" לדבריו… יש לי שתי נקודות בעניין:
א. אני יודע שאת הברכות אבי בירך בשעת המילה, אך יש לי ספק לגבי כוונה שהונחה בהן…
ב. את הבריך אבי ערך עם חומרי הרדמה. האם זה תקין? אם לא מה הסיבה? האם יש צורך לעבור בריתהקזת דם? תודה רבה, שבת שלום וחג שמח!!!
הערה: כדאי לדעת שברכות המילה הן חלק מהחיוב בעת ביצוע הברית, אבל הן לא פוסלות את הברית גם אם הן נעשות שלא כהלכה. כך שגם אם ספקך היה ודאי, אין בכך כלום היום.
דין זה נכון גם לגבי נושא ההרדמה, שבדיעבד לא מעכבת את כשרות המילה. לגבי עצם שאלתך אם ראוי לבצע ברית בהרדמה בתינוק, תשובה מפורטת לשאלתך מופיעה במאמרו של הרב פרופ' אברהם שטינברג, הרדמה במילה – היבטים רפואיים והלכתיים שנה בשנה (היכל שלמה) שנת תשס"א, עמ' 137-146.
אני אחות שגרה במושב בני ראם ועובדת בבי"ח הרצפלד בגדרה , בי"ח גריאטרי במחלקה ח' – מחלקה פנימית נותרו לי מס' שאלות : 1. האם
אני רופא מתחיל בתה"ש וכחלק מתפקידי יוצא לי לעבוד גם בשבתות. הבנתי שבגלל שבתה"ש כל ההוראות של הרופאים ממוחשבות ויש מעט מאוד כתיבה המצב ההלכתי
ברצוני לשאול את כבוד הרבנים האם יש איזשהו עניין הלכתי להיות בלידה עם כיסוי ראש, והרי הסיטואציה ממילא רחוקה מלהיות צנועה ואין דבר יותר מעיק
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.