בס"ד ד' א' חשון תשע"ג ברוקלין נ.י.
כבוד הרב דוקטור הלפרין הנכבד
ראש המכון לחקר ההלכה ע"ש דר. פ. שליזינגר ז"ל
שלום וברכה !
הנידון : שאלה הלכתית – בענין החגורה המגנטית נגד כאבים.
אדם שמטופל בחגורה מגנטית נגד כאבים, וטוען שזה עוזר לו מאד, ועתה באתי בשאלתי, וכדלהלן :
א) איך זה פועל.
ב) האם החום שזה מתחמם הוא הכרחי לריפוי.
ג) ואם החגורה צריכה תמיד להתחמם, או שיש אפשרות שלא יתחמם.
ד) ואם תמצא לומר שחייב להתחמם, השאלה אם יש איזה אפשרות לעכב את התהליך.
ואסביר את עצמי בקצרה לפי האותיות:
ב) אם זה לא הכרחי לטיפול א"כ הריאקציה הוא "מלאכה שאינה צריכה לגופא".
ג) אם יש אפשרות שפעם אפילו באלפי פעמים שלא יתחמם, א"כ זהו אינו "פסיק רישא".
ד) אם יש אפשות אפילו לשניות לעכב את הריאקציה א"כ זה יהיה רק גרמא, ואפשר להקל לאדם שיש לו מיחוש חזק.
ומשום דהאדם הזה סובל מאד מכאבים, ולדבריו זה עוזר מאד, אשמח אם אוכל לקבל את התשובה במהירות האפשרית.
בהוקרה ובכבוד רב ויישר כח מראש.
ש. ה.
א. אינני מכיר את החגורה המגנטית, וכן אינני מכיר את המנגנון של פעולתה.
ב. אם החגורה לא מתחברת לזרם חשמלי, אלא יש בה מגנטים קבועים, אין סיבה לאסור את השימוש בה בשבת.
ג. אדם הסובל מכאבים חזקים נחשב לכל הפחות כחולה שאין בו סכנה ולכן גם אם חגורה כזו מיועדת רק לחולים, אין איסור להשתמש בה בשבת עבורם.
ד. אם החגורה זקוקה לשם פעולתה לחיבור לזרם חשמלי – אנא הודיעינו בצירוף פרטים טכניים נוספים על החגורה והשימוש בה.
שלום, אני מחפשת חומר לעבודה בנושא זכות הגבר במניעת הפלה (מהי עמדת ההלכה בנושא?). אודה לכם אם תוכלו להפנות אותי למקורות רלוונטיים. תודה מראש,
תוכן השאלה. לרב שלום, לאחרונה התקבלתי לעבוד במעבדת פוריות של קופ"ח שמבצעת בדיקות זרע והשבחות. לפי הנחיות ההנהלה, על הנבדק להביא את הדוגמה בכוסית למעבדה
בס"ד מעוניין לקרוא על ההתפתחות ( ההיסטורית) בפסיקה ההלכתית של היתר שרופא גבר יבדוק רפואית אישה אם כרופא משפחה והן כרופא גינקולוג מראי מקומות לעיון
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.