יחס ההלכה לקריוגניקה
שלום רבבהמשך לשיחתנו בנושא, אשמח לחוות דעת הלכתית הנוגעת למעמד של שימור הגוף לאחר המוות (קריוגניקה, קריוניקה), בהנחה שהמטרה היא לא קבורה אלא להיפך –
אני אמור לעבור ניתוח שעורה, רציתי לשאול, היכן כדאי לי לעבור את הניתוח, בהיותי כהן
תודה מראש
א
לגבי החשש מטומאת מת במרפאה, כדאי לדעת שברוב המקרים אין יותר מאשר ספק דרבנן בו ניתן להקל לצרכי רפואה.
ראה שו"ת ציץ אליעזר חלק טז סימן לג.
(הובאו דבריו גם בנשמת אברהם, מהדורה חדשה, חלק ב' יורה דעה, סי' שלה ס"ק ד,2)
אם מטרת הטיפול היא כדי למנוע סבל ממשי ניתן לסמוך על הפוסקים המובאים בציץ אליעזר שציינתי אליו ולהקל, אלא שראוי למעט בשהיה בבית החולים ולשהות שם רק את פרק הזמן ההכרחי לצורכי הניתוח.
שלום רבבהמשך לשיחתנו בנושא, אשמח לחוות דעת הלכתית הנוגעת למעמד של שימור הגוף לאחר המוות (קריוגניקה, קריוניקה), בהנחה שהמטרה היא לא קבורה אלא להיפך –
אל כבוד הרבנים הגאונים שליט"א אחדשה"ט בעת לומדי דבר ה' – זו הלכה, נתעוררו אצלי כמה שאלות, ותורה היא וללמוד אני צריך, ונפשי בשאלתי מאת
אני לומדת במכללה את נושא החינוך המיוחד ותוך כך גם אני גם ניפגשת עם ילדים שונים בחינוך המיוחד (מפגרים ברמות שונות, אוטיסטים, תסמונת דאון, חרשים
שלום רב, ברצוני לדעת אם ישנו פתרון הלכתי לשמיעה בשבת בעזרת מכשירי שמיעה (באוזניים) לאנשים שהינם כבדי שמיעה?