עמדת ההלכה בנושא המתת חסד
אני מעוניין לדעת מהי בעצם עמדת ההלכה בנושא המתות החסד. היכן אוכל למצוא ביסוס לתשובה? (משנה, תלמוד, שולחן ערוך…). בתודה מראש.
מחילה על השימוש בת"ח לשאלה טכנית.
כידוע, ב"ציץ אליעזר" ישנה תשובה ארוכה המכונה "קונטרס רפואה והלכה" (נדפס בח"ט סי' נ"א).
בראש התשובה כתוב "…כתוצאה מהרצאותי לפני סגל חבורה של רופאים ופרופסורים דתיים יודעי תורה במכון רפואה ודת שליד ביה"ח החרדי שערי צדק".
שאלתי: האם ידוע לך במקרה באיזו שנה נכתבו הדברים?
(סיבת השאלה המוזרה: לגבי בדיקת זרע של הבעל כותב שם הצי"א: "מותר לבעל לתת מש"ז, לאחר שהאשה כבר עברה מצידה על הבדיקות". וברצוני לברר האם בתקופה זו כבר נהגו בדיקות חודרניות וקשות, כדוגמת לפרוסקופיה. לצורך מאמר הנכתב בנושא).
שוב סליחה על ההטרדה.
אני מעוניין לדעת מהי בעצם עמדת ההלכה בנושא המתות החסד. היכן אוכל למצוא ביסוס לתשובה? (משנה, תלמוד, שולחן ערוך…). בתודה מראש.
עיינתי בתשובות המופיעות באתר בנושא כשרות לכדורי אומגה 3 מוזכר כי במלצת רופא מותר למבוגרים 1.מה בעיניין השימוש לילדים (בהמלצת רופא כמובן) 2. האם קיימים
אני מונעת הריון רק בהיתר מרב. יש לי ארבעה ילדים שהקטן מבינהם בן 3. בעלי לפני כשנה וחצי חווה דיכאון, והתקפי חרדה. ברוך ה' עכשיו
בס"ד כבוד הרב אני מתפלל בד"כ בבית החולים בו אני מועסק כרופא. האם מותר להדפיס שעון נוכחות לפני התפילה? תודה רבה א.