בס"ד
אני כהן ואשתי לפני לידה
שאלתי – האם בבתי החולים בירושלים, במחלקת יולדות, יש בעיה של טומאת מת?
אם כן, האם מותר לי לבקר אותה לאחר הלידה? (זאת בהנחה, שאיני יודע כיצד ניתן לבסס אותה, שמותר להיות איתה במהלך הלידה – אולי מטעם פיקו"נ) –
האם ניתן לדרג את בתי החולים לאור בעיתיות בנושא הזה?
האם יש ספרות על נושא זה?
תודה
אנא עיין בספר נשמת אברהם כרך א' (אורח חיים), סי' שמ"ג ס"ק ב'. וכן בכרך שני (יורה דעה) סי' של"ה ס"ק ד'. ויעיין במה שכותב הגר"מ פיינשטיין זצ"ל באגרות משה, יורה דעה ח"ב סי' קס"ו, ומסקנתו לדינא: "ולכן לצורך גדול יש להתיר לכהן לבקר חולה קרובו, כגון מפני צערו הגדול שהחולה הוא אביו או בנו, ומפני שלום המשפחה כשהם קרובי אשתו, וכל שכן כשאשתו חולה שהוא ענין של שלום בית וכדומה.
אבל יברר מה שאפשר לו אם יש שם עתה מתי ישראל וכו' עיי"ש."
את הנשמת אברהם ניתן למצוא בקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.335.asp
בירור מפורט על המצב הקיים בבית חולים מסוים, מן הראוי שיערך עם רב בית החולים.
שלום רב, הנני סטודנט לחינוך מיוחד ופילוסופיה. כחלק מלימודי, החלטתי לכתוב עבודה סמינריונית אודות היבטים פילוסופים-מוסריים של ניתוח השתל הכוכליארי (=שתל המושתל בילדים חירשים ואשר
לאחרונה נשאלתי ע"י חברה בדבר גופת יהודי שנשרפה בחו"ל ונשלחה לארץ, כיצד יש לנהוג באפר? בנוסף מבקשת משפחתו של הנפטר להמתין כחודש וחצי עד שיגיעו
השאלה שלי היא מה עמדת ההלכה-משפט עברי בנוגע לכל הנושא של הפרית מבחנה=הפריה חוץ גופית… IVF.. תודה מראש,
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.