בס"ד
אני כהן ואשתי לפני לידה
שאלתי – האם בבתי החולים בירושלים, במחלקת יולדות, יש בעיה של טומאת מת?
אם כן, האם מותר לי לבקר אותה לאחר הלידה? (זאת בהנחה, שאיני יודע כיצד ניתן לבסס אותה, שמותר להיות איתה במהלך הלידה – אולי מטעם פיקו"נ) –
האם ניתן לדרג את בתי החולים לאור בעיתיות בנושא הזה?
האם יש ספרות על נושא זה?
תודה
אנא עיין בספר נשמת אברהם כרך א' (אורח חיים), סי' שמ"ג ס"ק ב'. וכן בכרך שני (יורה דעה) סי' של"ה ס"ק ד'. ויעיין במה שכותב הגר"מ פיינשטיין זצ"ל באגרות משה, יורה דעה ח"ב סי' קס"ו, ומסקנתו לדינא: "ולכן לצורך גדול יש להתיר לכהן לבקר חולה קרובו, כגון מפני צערו הגדול שהחולה הוא אביו או בנו, ומפני שלום המשפחה כשהם קרובי אשתו, וכל שכן כשאשתו חולה שהוא ענין של שלום בית וכדומה.
אבל יברר מה שאפשר לו אם יש שם עתה מתי ישראל וכו' עיי"ש."
את הנשמת אברהם ניתן למצוא בקישור הבא:
https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.YD.335.asp
בירור מפורט על המצב הקיים בבית חולים מסוים, מן הראוי שיערך עם רב בית החולים.
שלום אשמח לקבל חומר העוסק בעמדתו של הגבר בהפסקת ההריון ומהי גישתה של ההלכה לכך, האם יש לו מקום בהחלטה להפסקת ההריון ואם יש לעשות
האם מותר להפעיל כיסא חשמלי של נכים בשבת? אני מתנדבת ב"בית בגלגלים" וקרה שחניך ביקש ממני להפעיל לו את הכיסא.. חשוב לציין שבקבוצה מדריכים אחרים
Post Content נפוצה בוואטסאפ תשובה שלכם לגבי צום י"ז בתמוז לאנשים שנמצאים בבידוד. אנשים מפקפקים בתשובה, מכיוון שלא פרסמתם אותה באתר שלכם. אודה אם תאשרו