ניתוק ממכשירים בהלכה
שלום רב הרב ד"ר הלפרין, ראיתי לנכון בעקבות מזכירות מכון שלזינגר, לפנות אליך לגבי סוגיה אותה אני חוקר במסגרת סמינריון אקדמי של המחלקה למזה"ת באוני'
השבוע קיבלתי טלפון מקופת חולים בה אני חברה ובשיחה ניסו לשכנע אותי להצטרף (וגם לצרף את שלושת ילדי) לביטוח על תרופות שלא בסל ו/או ניתוחים בחו"ל וכו`. מצד אחד אני מרגישה שנכון "להיות מכוסים" לכל צרה שלא תבוא אך מצד שני אני מרגישה שזה כאילו להתכונן מראש שיקרה משהו ואולי זה אפילו מביע חוסר אמונה שבע"ה הקב"ה איתנו ואם יקרה או צריך לקרות משהו הפתרונות בידיו ולא בידי בטוח זה או אחר שאני אעשה (ואני יותר מתחברת לתחושה זו) מה עמדת ההלכה בנושא?
ביטוח מכל סוג שהוא, משמעותו תשלום פרמיה לחברת הביטוח כדי שאם יתרחש אירוע שעלול לגרום נטל כלכלי קשה, הנטל הזה ימנע בעקבות הביטוח.
מאחר ומדובר בשיקולים כספיים מקובלים, אין שום איסור לרכוש ביטוח, אם לפי הערכתכם האישית הביטוח באמת כדאי לכם.
גישה כזו נחשבת על ידי הפוסקים כ"השתדלות" סבירה, מותרת ואפילו מומלצת.
שלום רב הרב ד"ר הלפרין, ראיתי לנכון בעקבות מזכירות מכון שלזינגר, לפנות אליך לגבי סוגיה אותה אני חוקר במסגרת סמינריון אקדמי של המחלקה למזה"ת באוני'
לצוות שלום אני ואשתי עוברים טיפוליי פוריות כבר מעל שנה וחצי עדיין ללא הצלחה עברנו 6-7 הזרעות 2 IVF וביום שלישי ה 14.9 עברנו החזרת
שאלתי היא בדיני נדה. אשה בהריון עם תאומים זהים. היא אמורה לעבור בימים הקרובים ניתוח קיסרי. היות ויש לה שלית פתח מרכזית וגם שליה נעוצה,