טיפול בפצועים באירוע רב נפגעים
:*בקורס החובשים בצה"ל מלמדים שיקולי גישה בו"מ המוני, אר"ן וכו'. האם ידוע לכם אם שיקולי גישה אלו משיקים לדעת התורה? *בין שיקולי הגישה בבו"מ המוני
היום המלה "שליה" מתייחסת לגוף הבשרני הצמוד לרירית הרחם, שממנו יוצא חבל הטבור לכיוון העובר (Placenta). דומני שלכך גם התיחס רשב"ג בנדה כ"ו, ב (תוספתא נדה פ"ד ה"ט), כשקבע: "שליא דומה לקרקבן של תרנגולין שהדקין יוצאין ממנה":
דהיינו, השליה היא החלק הבשרני, מעין קורקבן, שממנו יוצא חבל הטבור המזכיר את המעי היוצא בעוף מתוך הקורקבן.
לעומת זאת מהתיאור של ת"ק שם: "שליא שאמרו תחלתה כחוט של ערב וסופה דומה כתורמוס וחלולה כחצוצרות, ואין שליה פחותה מטפח"
משמע שהשליה היא המכלול של חבל הטבור עם השליה הקטנה (ראה להלן) שבקצהו.
חשוב להדגיש כי במסכת נדה ההתיחסות לשליה היא של סימן לקיומו של עובר כשהתרחשה הפלה.
המצב בו לא מוצאים עובר ונזקקים לסימנים, קיים בדרך כלל רק בהפלות מוקדמות, ולכן יש מקום לשיעור המינימלי של אורך השליה (כולל חבל הטבור), שיעור שלמטה ממנו אין ודאות שההפלה כללה גם עובר בעל משמעות הלכתית.
מפאת קוצר הזמן אסיים כאן היום, ובע"ה בשבוע הבא אשתדל לענות במפורט גם לגבי השפיר.
:*בקורס החובשים בצה"ל מלמדים שיקולי גישה בו"מ המוני, אר"ן וכו'. האם ידוע לכם אם שיקולי גישה אלו משיקים לדעת התורה? *בין שיקולי הגישה בבו"מ המוני
מדוע יעדיף אדם דתי, שומר מצוות, לפנותת חולים אל בי"ח שאינו שומר שבת ושיש באפשרותו לפנות אל בי"ח שומר שבת
יחסו של הרב שלמה זלמן אוירבך לנושא הפלות מלאכותיות. אני עושה עבודה בנושא הפלות מלאכותיות ואני מחפשת פסקי הלכה מהמאה ה- 19 המיקוד הוא מצב
שלום. ברצוני לדעת האם כאבי שיניים מסמנים ורומזים על בעיה אישית כל שהיא מבחינה מוסרית או אמונית או אחרת. מה אומרת הקבלה על כאבי שיניים?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.