אופני האכלת קשישים בהלכה
בעבודתי כדיאטנית עם קשישים מתלבטת באופן אכלת וכמויות של מזון שניתנים לחולים דמנטיים. האם צריכים להאכיל בכוח דרך צינור? או לכבד למי שלא רוצה או
אני אם ל-3 בנים. כדי להכנס להריון שוב עלי לעבור הפריית מבחנה. ידוע לי שכיום ניתן לבחור את מין היילוד. שאלתי היא האם מבחינה הלכתית מותר לי לעשות זאת?
ראי:
1. נשמת אברהם כרך ד' חלק אבן העזר סי' א' ס"ק א.
להלן קישור לנשמת אברהם דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.EH.1.1.asp
2.את שאלתה של ד"ר קטן עם תשובתו של הרב ד"ר הלפרין שהתפרסם בחוברת אסיא עה-עו עמ' 190-192.
להלן קישור לשו"ת דרך אתר מכון שלזינגר.
שאלה: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.13.asp
תשובה: https://www.medethics.org.il/articles/ASSIA/ASSIA75-76/ASSIA75-76.13.asp
בעבודתי כדיאטנית עם קשישים מתלבטת באופן אכלת וכמויות של מזון שניתנים לחולים דמנטיים. האם צריכים להאכיל בכוח דרך צינור? או לכבד למי שלא רוצה או
שלום וברכה. ראיתי בכל המקורות (גמ' פסחים, משנ"ב ורמב"ם) כולם מציינים שמעוברות מתענות ומשלימות. מהי ההשלמה המדוברת? האם הכוונה שיש להמשיך את הצום לאחר שהמעוברת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.