ניתוק ממכשירי החייאה
בס"ד אני לומד בישיבת דימונה ואני צריך לעשות עבודה בנושא הלכתי ואני בחרתי בנושא ניתוק ממכשירי הנשמה של חולים רציתי לדעת מה הרב חושב על
שלום וברכה.
אני בשבוע 18 להריון. עשיתי בדיקת חלבון עוברי שעל פי תוצאותיה הסיכוי ללדת ילד עם תסמונת דאון גדול. בעקבות כך נשלחתי לבצע דיקור מי שפיר. אני מעדיפה לא לבצע בדיקה זו מכיוון שאם הסיכוי הוא "רק" של תסמונת דאון ולא בעיה חלילה אחרת, לא אסכן בשביל כך את ההריון. ומכיוון שאני לא מבינה את יתר פרטי הבדיקה ואת המשמעות שלהן והאם יכול להיות שיש סיכון אחר, אשמח אם אוכל לקבל איזשהו כיוון מה לעשות.
במצב כזה עדיף לבצע בדיקת מי שפיר מכמה סיבות:
1. ברוב המקרים נקבל תשובה מרגיעה מאד.
2. גם אם העובר פגוע, כדאי לדעת זאת מראש, ויש לידיעה זו השפעה על ניהול הלידה.
3. בכל מקרה חשוב לשקול את הסיכון לתיסמונת דאון מול הסיכוי להפלה בגלל הדיקור.
בס"ד אני לומד בישיבת דימונה ואני צריך לעשות עבודה בנושא הלכתי ואני בחרתי בנושא ניתוק ממכשירי הנשמה של חולים רציתי לדעת מה הרב חושב על
שלום, האם אפשר/מותר להשתטח על קברי צדיקים בין המיצרים?
נקבע לנו מועד לניתוח להסרת גידול מכליה, ליום א' י"ח תמוז תשע"ה, צום י"ז תמוז נדחה (5 ליולי 2015). האם ישנה מניעה הלכתית בביצוע הניתוח
שלום לכבוד ברב. ברצוני להתייעץ עם כבוד הרב בנוגע להחלפת משמרת בשבת עם אדם שאינו שומר תו"מ: אני סטאז'רית לרפואה. אחת הסיבות המרכזיות מבחינתי לבחירת
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.