חסרון שק אשכים בבוגר בריא
אירוע: בן 32 בריא, עבר ניתוח של הסרת שני האשכים בהיותו בן חודש וחצי. כל מערכת המין הזכרית תקינה למעט חוסר שני האשכים. כידוע, תפקידם
שלום רציתי לשאול האם מותר להוציא דם כחלק מניסוי (בתחום הפסיכולוגיה הפיזיולוגית) מטרת הניסוי היא לבדוק קשר בין חומר כלשהו בדם לרגש מסויים. הבדיקה לא טיפולית אלא ניסויית תחום המחקר הוא לא רפואה אלא פסיכולוגיה רציתי לשאול האם מותר מבחינה הלכתית לתרום את הדם שלי למדע כמו כן אשמח לקבל הפניות למקורות ספציפיים.
תודה רבה
במתן דם אין סכנת חיים. לכן יש לדון בשאלתך אך ורק מבחינת דיני חובל. כל פגיעה גופנית הגורמת להוצאת דם עלולה להיחשב כ"חבלה" מבחינה הלכתית ויש צורך להצדקתה.
אולם תנאי בסיסי להחשבת הפגיעה הגופנית כחבלה אסורה הוא שהחבלה נעשית דרך ריב או זלזול ("דרך ניציון" או "דרך ביזיון"), ומאחר וכאן מטרת נטילת הדם היא למטרות מחקר, אין כאן ריב או זלזול כך שאין כך איסור חובל.
מקורות:
א. ראי מאמרו של הרב שבתי רפפורט, Sale of Organs From Living Donor for Transplant Motivation and Decision Making, באתר HODS.
ב. מאמרו של הרב ד"ר מיכאל ויגודה תרומת איברים מן החי והמסחר בהם , ספר אסיא י, עמ' 59-78 (2007), אסיא עא-עב, עמ' 5-24 (2003).
ג. ראי עוד בשו"ת #2602 (סעיף 2)
אירוע: בן 32 בריא, עבר ניתוח של הסרת שני האשכים בהיותו בן חודש וחצי. כל מערכת המין הזכרית תקינה למעט חוסר שני האשכים. כידוע, תפקידם
אישה שסמה טבעת {למניעה הריון} האים הדם או הטיפות שיוצאות הם מהרחם או מפצע . יש לציין שכמה ימים לא היה דימום ורק לאחר מכן
שלום רב, אישה אחת רוצה להתגרש מבעלה, בין היתר, כי אינו רוצה ילדים. מאחר והיא כבר מתקרבת לגיל 40, ברצונה להשתמש בשרותים של "בנק הזרע".
I am a physicist and started recently to work for Philips Medical in Haifa. We develop x-ray-computed-tomography. My field is patient safty and dose reduction. For
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.