כיסוי ראש בלידה
ברצוני לשאול את כבוד הרבנים האם יש איזשהו עניין הלכתי להיות בלידה עם כיסוי ראש, והרי הסיטואציה ממילא רחוקה מלהיות צנועה ואין דבר יותר מעיק
האם מותר לעשות בדיקת איסוף שתן בשבת?
תודה ושבת שלום
חז"ל אסרו למדוד בשבת אלא אם כן המדידה היא לצרכי מצוה כמבואר במשנה האחרונה של מסכת שבת.
בדיקה רפואית החשובה לאבחנה ולשמירה על הבריאות מוגדרת כצרכי מצוה ולכן מותר גם למדוד חום בשבת.
משום כך אין לאסור את איסוף השתן גם אם חלק או כל האיסוף מתבצע בשבת.
הסיבה לכך היא ע"פ מה שכתב הגרש"ז אויערבך זצ"ל בספרו מאורי האש דף לג, עמוד ב', והובאו הדברים בנשמת אברהם כרך א' חלק אורח חיים, סי' שו, ס"ק ב:
"וכותב הגרש"ז אויערבאך שליט"א 21: טעמא דאסרו חכמים מדידות ומשקלות בשבת ויו"ט מבואר דהוא משום עובדין דחול, ונראה דלא שייך טעם זה כי אם באלו המדידות והמשקלות שעפ"י רוב עוסקין בהן בימי החול בשעת מקח וממכר או שאר משא ומתן של חול וכיוצא בהם מהדברים האסורים בשבת ויו"ט, ולכן אם נתיר לו את המשקל והמדידה בשבת יבוא לעשות בהן כדרך שהוא עושה בחול והיינו דאסרום משום עובדין דחול, משא"כ מדידת חום בני אדם דליכא שייכא כלל מדידה זו לעובדין דחול והוי רק עובדין דחולי, לכן שרי גם בשבתות ויו"ט, עכ"ל."
להלן קישור לצפיה בכל הסעיף דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/NA/NishmatAvraham.OC.306.asp
ברצוני לשאול את כבוד הרבנים האם יש איזשהו עניין הלכתי להיות בלידה עם כיסוי ראש, והרי הסיטואציה ממילא רחוקה מלהיות צנועה ואין דבר יותר מעיק
אנו בהליכי שלום בית, ואנחנו אמורים לעבור לגור יחד שוב בימים אלו, אחד הדברים שמעכבים זה שאני לא סומך בצורה מוחלטת שהיא לא תנסה להכנס
Shalom uvracha. I am putting together a shiur on the halachic analysis of whether a physician is permitted to participate in a government ordered (fair
בס"ד שלום וברכה! אני כותבת עבודה בנושא הצרעת בעיקר הצרעת שבספר ויקרא. התחלתי לקרוא מן המקרא אך לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין בהרת, שאת