תרומת איברים
בס"ד שלום רב, ברצוני לדעת את השקפת ההלכה היהודית לגבי תרומת איברים לאחר המוות? תודה רבה בשורות טובות
רעייתי,בת 39, נמצאת בתחילת הריון(יש לנו ב"ה 4 ילדים בריאים).אנו רוצים לעשות בדיקת טרום לידה ומבקשים לדעת האם מבחינה הלכתית יש עדיפות לבדיקת סיסי שליה או בדיקת מי שפיר רגילה. מבחינת אשתי היא מעדיפה לבצע את בדיקת סיסי השליה, שכן היא מבוצעת בשלב הרבה יותר מוקדם בהריון (מקבלים גם תשובה יותר מהר) והיא מאד לחוצה מכל העניין והחששות הנלוות.מצד אחד אנו מבינים כי יש חשש יותר גדול להפלה מביצוע בדיקת סיסי שליה מאשר בבדיקת מי שפיר. מאידך, אם יהיה מקום להפסקת ההריון,ההפסקה מבוצעת בשלב הרבה יותר מוקדם מאשר לאחר בדיקת מי שפיר ואולי יש בכך יתרון.
נודה על קבלת הדרכה הלכתית בעניין.
מבחינה הלכתית עדיף לבצע דיקור מי שפיר על פני דיקור סיסי שליה עקב הסיכון הכפול (לפחות) בדיקור סיס שליה.
אבל אם מדובר בדיקור סיסי שליה לפני סוף שבוע 7 למנין הרופאים, כך שניתן לבצע הפסקת הריון לפני היום ה-40 מההפריה, אזי יש עדיפות הלכתית לדיקור סיסי שליה, לפי דעתו של הגרש"ז אויערבאך זצ"ל, שהתיר הפסקת הריון מטעמים של בריאות העובר, לפני היום ה-40.
בס"ד שלום רב, ברצוני לדעת את השקפת ההלכה היהודית לגבי תרומת איברים לאחר המוות? תודה רבה בשורות טובות
לרב שלום קראנו באתר את ההלכות הנוגעות להריון וצום ביום כיפור. אני כעת בהריון שבוע 23 וברצוני לשאול : ביום יום כאשר אינני אוכלת למשך
שלום לכת"ר מה דין אשה בהריון בליל הסדר, שנאמר לה להיזהר ממיץ ענבים מתוק וממצות כבדות? תודה ובברכת חג שמח וכשר
אני מתנדב במד"א איילון/י-ם,נוצר בעיה,לפעמים יש מקרים שאינם ממש דחופים(החולה היא בת)ושלחו את האמבולנס שלנו לשם,היינו צריכים לראות ולבדוק איברים מכוסים(יש לזכור,שהחולה היא בת). האם