נטילת ידיים ביציאה משירותים
השאלה שלי היא האם אנו נוטלים את ידינו לאחר יציאה משירותים בגלל טומאה ששורה שם?
אני עושה עבודה, ועליי לדעת מהי גישת ההלכה בנוגע לאישפוז בכפייה. אשמח לקבל בבקשה תשובה מפורטת ומאמרים בנושא.
אשמח אם אקבל תשובה, וגם אם היא תגיע במהירות האפשרית (כי אני לחוצה בזמן..) תודה ותזכו למצוות!
א. על עצם השאלה הכרוכה בכפיית טיפול ראי במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "התנגדות הורים לניתוח התינוק המסוכן" ספר אסיא ח' עמ' 19-31 ובמקורות המובאים שם.
ב. לגבי אישפוז בכפיה של חולי נפש: החוק במדינת ישראל מתיר אישפוז חולי נפש בכפיה רק אם מתקיימים כמה תנאים:
1) בלא טיפול החולה מסכן את עצמו או את סביבתו.
2) לא ניתן לבצע את הטיפול באופן אמבולטורי (בלא אישפוז) מסיבות רפואיות או מסיבות התלויות במאושפז.
בתנאים הללו אין מניעה הלכתית לבצע את האישפוז הכפוי, אך עניינית, כל מקרה צריך להבדק לגופו. זהו המצב המשפטי בארץ. אך לדעת רבים המצב זה טעון תיקון.
דוגמא: נערה אנורקסית קשה, הרי היא מסכנת מאד את חייה, אך לדעת כמה משפטנים היא איננה מוגדרת כחולת נפש. האם נגזר עליה למות ממחלתה האיומה, כאשר אפשר להצילה ממות, ולפעמים אפילו לרפא אותה?! על פי ההלכה די בתנאי השני, ולכן מותר וחובה להציל את הנערה המסכנה. גם את המצב החוקי בארץ ניתן לשפר על יד שינוי קל בחקיקה, שינוי שיכניס גם מצב של אנורקסיה לתוך הסל המשפטי המגדיר מחלת נפש.
השאלה שלי היא האם אנו נוטלים את ידינו לאחר יציאה משירותים בגלל טומאה ששורה שם?
שלום, אני סטודנטית שנה א´ לעבודה סוציאלית ממכללת אשקלון, במסגרת הלימודים התבקשנו לפנות לרב בשאלה הלכתית שנוגעת לחברה ורווחה. הומלץ לנו לפנות לאתר הזה. שאלתי
לאחרונה נשאלתי ע"י חברה בדבר גופת יהודי שנשרפה בחו"ל ונשלחה לארץ, כיצד יש לנהוג באפר? בנוסף מבקשת משפחתו של הנפטר להמתין כחודש וחצי עד שיגיעו
שלום רב, אני נמצאת בהריוני השלישי, בעבר 2 לידות רגילות, במועד. כעת אני נושאת הריון תאומים וביום הכיפורים אהיה בשבוע 23 אי"ה. רציתי לשאול האם
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.