קביעת המוות בדיני מליקה: סוגיית חולין י"ט-כ"ב
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום וברכה. למדתי היום במסכת חולין סוגיא העוסקת בדיני מליקה (דפים י"ט:-כ"ב.) והתעוררתי לשאלה בעניין קביעת רגע המוות במוות מוחי.
שלום כבוד הרב
אני אשה בת 24 אחרי שלוש לידות . הלידה הראשונה היה לי בן שנפטר בגיל 15 חודשים, עכשיו יש לי שתי בנות . את האחרונה ילדתי לפני חודשיים .
הייתי רוצה לקחת מניעה , אני מרגישה תשושה פיזית ונפשית לכן אני רוצה למנוע לפחות לשנתיים.
בררתי על אמצעים למניעה ושמעתי על התקן "גינפיקס" שיותר טוב משאר ההתקנים
רציתי לדעת
1. לפי ההלכה האם מותר לי לקחת מניעה ?
2. מה הסיכונים (ששמעתי שיש) להתקן ה"גינפיקס"?
תודה רבה ותזכו למצוות.
בתנאי השאלה את רשאית להמנע עד שנה.
[מעבר לכך – אם יהיה עדין צורך, יהיה עליך לפנות באופן אישי לרב פוסק].
לגבי הסיכונים של ה"גינפיקס" מומלץ שתפני לד"ר אורי לוי. טל: (טל' 04-675-0856) שהוא הרופא בעל הנסיון הרב ביותרבישראל בהתקנת גינפיקס.
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום וברכה. למדתי היום במסכת חולין סוגיא העוסקת בדיני מליקה (דפים י"ט:-כ"ב.) והתעוררתי לשאלה בעניין קביעת רגע המוות במוות מוחי.
ערב טוב, אני סטודנטית לסיעוד שנה שלישית ושאלתי היא כזאת: האם אחות יכולה לרחוץ אדם דתי (לשם הדיוק כיפה שחורה)? או אם לשאול את השאלה
שלום וברכה. אני משמש בקודש בקהילה קטנה ורחוקה. לפני תשעה באב פנה אלי יהודי בן כ45- החולה במחלה נוירולגית אוטו-אימונית שאלתו היתה האם לקחת את
האם הסיבה שאנו מקפידים לא להנות ממים שעברו הלילה אם אינם מכוסים משום סכנתא ז'א שמירה ממזיקין כנחשים ועוד או סיבות רוחניות וקבליות בתודה ד.