פדיון הבן לאחר טיפולי פוריות
לאחר טיפולי פוריות, ב"ה חברתינו נושאת בבטנה בן בכור. באחד מהטיפולים, הופרתה ביצית למשך ארבעה או חמישה שבועות, אך בבדיקת דם התברר כי לעובר אין
שלום וברכה!
אני עוסק בסוגיא של משל משלו חכמים באשה החדר הפרודור והעלייה
חקרתי וחיפשתי הרבה בנושא הזה, נראה לי המצאתי משהוא
כבר פניתי אל דר הלפרין בבחדרי חרדים (עדיין לא קיבלתי תשובה)
אני רוצה לברר בענין המקום שנרא קימור הרחם או כיפת הנרתיק מהו תפקידו וכו'
ובעיקר שלפי לימודי יצא לי שהוא הלול המוזכר בגמרא
ודם העלייה היא דם הביוץ
וברצוני לדעת האם יתכן שיגיע דם הביוץ לכיפת הנרתיק (שלא דרך חלל הרחם)
תודה רבה!
ש
א. פניתך אליי בחדרי חרדים לא הגיעה לידיעתי.
ב. לא ברור לי למה אתה מתכוון במילים "קימור הרחם". אם תציין את המקור לביטוי זה, ניתן יהיה לברר מה הכוונה שם.
ג. "כיפת הנרתיק" היא החלק האחורי של הנרתיק (הנמצא לפנים מצואר הרחם החודר לנרתיק), חלק שהוא סגור מצידו האחורי ולכן הוא נראה ככיפה. ראה תרשים סכמטי בספרי רפואה מציאות והלכה, סימן כב, תרשים מס' 1, עמ' 253.
ד. כיפת הנרתיק לא יכולה להיות ה"לול" המוזכר במשנה (ראה גם את סימן לד בספרי רפואה מציאות והלכה).
ה. בעבר היו רופאים שחשבו כי דם ביוץ הוא דם שמקורו בשחלה, מחוץ לרחם, והוא עובר דרך החצוצרה והרחם ויוצא ממנו החוצה לנרתיק. להבנה זו ניתן להתייחס לדם ביוץ כדם העליה. אך כבר נתברר שדם הביוץ כמעט תמיד מקורו בתוך הרחם בדמם שנובע משינויים הורמונליים סביב הביוץ.
ואכן פשוט שדם הביוץ איננו דם העליה אלא דם טמא. ראה נשמת אברהם חלק יו"ד סימן קפ"ג ס"ק א.
לאחר טיפולי פוריות, ב"ה חברתינו נושאת בבטנה בן בכור. באחד מהטיפולים, הופרתה ביצית למשך ארבעה או חמישה שבועות, אך בבדיקת דם התברר כי לעובר אין
בס"ד שלום אני מכין עבודה בנושא "שביתת רופאים"-האם היא מותרת/אסורה ? באילו תנאים מותר לשבות? ובאילו לא ? אני מכיר את הקביעה של הטור ביורה
א. האם מותר לחתוך בשבת את עור הפריעה אחרי ביצוע הפריעה כהלכה?ב. מה הדין בימות החול?
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.