פרקטיקה רפואית מקובלת בהלכה העברית מול המשפט הישראל
שלום רב, 1. אני בוגר הפקטולה למשפטים במכללת נתניה, ועורך עבודת סמינריון בנושא "פרקטיקה רפואית מקובלת בהלכה העברית מול המשפט הישראל". 2. בד בבד, גיליתי
שלום! יש לנו עבודה באנגלית לבגרות על אנורקסיה, ורצינו לדעת מה ההלכה אומרת לגבי זה,
אם זה מותר? למה? וכו`
תודה רבה ויום טוב
בנושאי עבודות לימודיות שאינן שאלות הלכתית-רפואיות מעשיות, הקמנו פורום סטודנטים באתר.
אנו ממליצים מאוד, לפחות לגבי שאלות כלליות כאלה, להפנות אותם למערכת הפורומים שהקמנו לעזרת הציבור:
https://www.medethics.org.il/forum/heb/forum.asp
בכל מקרה אסור לשכוח כי
א. אנורקסיה היא מחלת נפש המסכנת חיי אדם. לכן, צורכי הריפוי של המחלה דינם כצורכי הריפוי של כל מחלה מסכנת חיים.
ב. במצבים ראשונים של המחלה, בהם יש שליטה מסויימת של החולה, קיימת עליו חובה הלכתית לעשות הכל כדי להשתחרר מ"הבעיה" לפני שתהפוך למחלה.
משמעות הדבר היא שהטיפול בחולי אנורקסיה דוחה שבת, כמו גם איסורים אחרים, במקום בו יש בכך צורך.
שלום רב, 1. אני בוגר הפקטולה למשפטים במכללת נתניה, ועורך עבודת סמינריון בנושא "פרקטיקה רפואית מקובלת בהלכה העברית מול המשפט הישראל". 2. בד בבד, גיליתי
אנחנו עושות עבודה על היחס ביהדות ובהלכה לגבי ילדים חריגים (אוטיסטים, תסמונת דאון) היינו שמחות לקבל מידע על הנושא. האם הם מקבלים יחס שווה? האם
לכבוד הרב ד"ר מרדכי הלפרין שלום ואורראיתי בספר 'רפואה מציאות והלכה' שהרב כותב שיש פוסקים גדולים שסבורים שאין צורך בשימוש כדי להורות בכתמים ומראות. בינהם
שלום ושנה טובה! רציתי לדעת- (לידע כללי) לעניין מעוברת ביום כיפור: אם לא מרגישים תנועות עובר במשך כמה שעות, האם מותר לשתות מעט מים (שלא
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.