הגבלה במצוות עונה לקראת סוף ההריון?
אני נמצאת בשבוע ה32 להריוני ב"ה, השבוע היינו בסיור באחד מבתי החולים ושם נאמר לנו שלעיתים קיום יחסי אישות גורם לפקיעת הפקק הרירי, ורק זמן
מהי דעתה ההלכה בנוגע לתרומת זרע אנונימית,
והיכן יש מקורות הלכתיים לכך?
א. על פי ההלכה אסור לקבל תרומת זרע, אם יןןצר מצב בו האב של הצאצא ישאר אנונימי.
הסיבה לאיסור זה הוא החשש שהצאצא מהתרומה האנונימית יפגש עם אחותו מאביו, וישאנה לאשה וילדיהם, לכשהדבר יוודע, יהיו ממזרים.
ראה מאמרו של הרב ד"ר הלפרין "הגדרת הורות וזכות איתור השורשים הביולוגיים". ניתן לצפות במאמר לינק הבא: http://www.academy.ac.il/bioethics/new/articles/horut_halperin.htm
ב. ראה גם במקורות המובאים באנציקלופדיה ההלכתית רפואית כרך א', ערך הזרעה מלאכותית עמ' 148-161.
את הספר ניתן להשיג דרך מכון שלזינגר. ניתן לרוכשו באופן מקוון דרך אתר המכון בקישור הבא: https://www.medethics.org.il/siteheb/pricelist.asp
כמו כן ניתן לראות את עיקרי הדברים בספר "התורה והרפואה" של פרופ' שטינברג. ספר הנמצא בינתיים רק במהדורת רשת. להלן קישור לערך זה דרך אתר מכון שלזינגר: https://www.medethics.org.il/articles/tora/subject81.asp
אני נמצאת בשבוע ה32 להריוני ב"ה, השבוע היינו בסיור באחד מבתי החולים ושם נאמר לנו שלעיתים קיום יחסי אישות גורם לפקיעת הפקק הרירי, ורק זמן
שלום לכבוד הרב, ברצוני לשאול, האם מותר לתבוע לדין (עפ"י דין תורה) רופא שהתרשל בתפקידו, ולא ביצע בדיקות הריון נידרשות כדי לשלול קיומם של מומים
אני כותבת הפעם בשם חברתי: היה לה כתמים יומיים ואח"כ הפסיק וביום השמיני התחיל דימום שלושה ימים סך הכל 10 ימים לפני השבעה נקיים, היא
שלום וברכה! אני כותבת עבודה בנושא הצרעת בעיקר הצרעת שבספר ויקרא. התחלתי לקרוא מן המקרא אך לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין בהרת, שאת ומחיה.
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.