אשה שהתגיירה כדת וכדין נשארת יהודייה גם אם לא שמרה אחר כך את כל המצוות, ואפילו אם נטשה חלילה את יהדותה. (יו"ד רסח, יב) לעומת זה, אשה שבשעת גירותה לא קבלה עליה מחוייבות לכל המצוות אין תוקף בגירות להרבה דעות. (ראו מאמרו של הרב דוד בס, "תוקפו של גיור בדיעבד – אם הגר אינו שומר כל המצוות", תחומין, כרך כג עמ' 186)
לכן, אם תהליך הגירות נעשה על ידי רב מוסמך ובקי, האשה בחזקת יהודייה לכל דבר, גם אם התברר אחר כך שלא מקפידה על כל המצוות, והוולד גם כן הוא יהודי.
בנוסף, יש מחלוקת גדולה בין פוסקי זמנינו לגבי ייחוס וולד פונדקאית, האם תלוי באמא הפונדקאית או באמא של הביצית. (ראה נשמת אברהם, אבן העזר סי' א, ס"ק ו:9, ובספרו של הרב ד"ר מרדכי הלפרין, "לשון חכמים מרפא – רפואה מציאות והלכה" עמ' 23-25) לכן, גם אם היה חשש כל שהוא לגבי הגיור, אפשר לצרף את דעת הפוסקים שהייחוס תלוי באם הביצית.
בברכה,
מאיר אורליאן
שלום רב! .אני חולת קרון בת 38.רווקה וב"ה עומדת להנשא.עפ"י בדיקה , הביוץ שלי מגיע ביום ה-12.לעיתים המחזור נמשך יותר מ-5 ימים כך שכשארצה לשמור
בתי שתחיה (22) מחלימה מסרטן, סיימה את הטיפולים הכימותרפיים לפני חודש וחצי ועל פניו ב"ה נקייה מסרטן (בשבוע שעבר עשתה סי.טי. ועדיין אין תשובה). עדיין
אני חולה סוכרת ויתר לחץ דם, אני נוטל תרופות ומזריק אינסולין שלוש פעמים ביום. אני בודק את רמת האינסולין בדם לפני כל הזרקה, האם מותר
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.