בה"י לכבוד הרה"ג שליט"א אחדשה"ט שלום וברכה תוך כדי לימוד תורתנו הקדושה הלכות ועיונים, התעוררה אצלנו שאלה, ואבקש ממעכ"ת ללמדנו בינה את הדרך אשר ילכון בה, ותורה היא וללמוד אני מבקש.
מצה מרוחה בפרי
זקן או חולה או בריא שעבר ניתוח הנחת טבעת על הוושת וקשה עליו בליעת המצה ומקפיד שלא לאכול מצה שרויה, ומצה השרויה במיץ טבעי גם קשה לו לבליעה, האם יכול הוא למרוח על המצה מעט פרי טרי כגון תאנה לא מיובשת, אבוקדו, קיווי, או בננה, כדי לבלוע ביתר קלות?
מחכה ומצפה לתשובתכם הרמה
בתודה ובברכת התורה
מרדכי יצחק אגסי
מחבר הספר בדרך המלך ואסורי המלך
ארצות הברית
תשובת הרב אשר שקאני:
כתב המשנה ברורה (סימן תסא ס"ק יז) זקן וחולה שקשה לו לאכול מצה יבשה מותר אפילו לכתחלה לשרות המצה במים. יעו"ש ובבביאור הלכה בד"ה יוצא, ומקורו בדברים מפורשים בספרי הראשונים. ונראה שגם מי שנהג בבית אבותיו להחמיר שלא לאכול מצה שרויה, יכול במקום חולי יכול להקל ע"י התרת נדרים. ושוב ראיתי שכן כתב בספר חוט שני (פסח עמ' קסא) שזקן או חולה שאינו יכול לאכול רק שרויה, במקום ביטול מצוה, יעשה התרת נדרים ויאכל מצה שרויה.
From the time I first read an article regarding our Jewish approach to mental illness, I have been concerned regarding my halachic status, and in
רציתי לברר לגבי מחלת הסקלרודרמה הפוגעת ברקמה המחברת את רקמות העור ועשויה לפגוע גם באיברים פנימיים. ישנם הוכחות לכך שמריחת ושתיית חלב הנאקה (נקבת הגמל)
שלום רב. ברצוני לדעת האם קיום יחסים בתדירות גבוהה ואף יומיומית ללא אמצעי מניעה מסוגלת לגרום נזק לאחד מבני הזוג? כלומר, נוזל הזרע המצטבר בגוף
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.