שידוכין עבור בחור הסובל מסכיזופרניה
שלום כבוד הרב ד"ר הלפרין ברצוני להתייעץ עמך בנושא אישי המשלב רפואה והלכה.הנני יהודי חרדי בן 26. כעת סטודנט לתואר ראשון בחינוך ומשם הכרתי את
האם ניתן לאשפז בן אדם כנגד רצונו שחולה במחלת נפש (סכיזופרניה למשל)?
א. על עצם השאלה הכרוכה בכפיית טיפול ראי במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "התנגדות הורים לניתוח התינוק המסוכן" ספר אסיא ח' עמ' 19-31 ובמקורות המובאים שם.
ב. לגבי אישפוז בכפיה של חולי נפש: החוק במדינת ישראל מתיר אישפוז חולי נפש בכפיה רק אם מתקיימים כמה תנאים:
בלא טיפול החולה מסכן את עצמו או את סביבתו. לא ניתן לבצע את הטיפול באופן אמבולטורי (בלא אישפוז) מסיבות רפואיות או מסיבות התלויות במאושפז.
בתנאים הללו אין מניעה הלכתית לבצע את האישפוז הכפוי, אך עניינית, כל מקרה צריך להבדק לגופו. זהו המצב המשפטי בארץ. אך לדעת רבים המצב זה טעון תיקון.
דוגמא: נערה אנורקסית קשה, הרי היא מסכנת מאד את חייה, אך לדעת כמה משפטנים היא איננה מוגדרת כחולת נפש. האם נגזר עליה למות ממחלתה האיומה, כאשר אפשר להצילה ממות, ולפעמים אפילו לרפא אותה?! על פי ההלכה די בתנאי השני, ולכן מותר וחובה להציל את הנערה המסכנה. גם את המצב החוקי בארץ ניתן לשפר על יד שינוי קל בחקיקה, שינוי שיכניס גם מצב של אנורקסיה לתוך הסל המשפטי המגדיר מחלת נפש.
שלום כבוד הרב ד"ר הלפרין ברצוני להתייעץ עמך בנושא אישי המשלב רפואה והלכה.הנני יהודי חרדי בן 26. כעת סטודנט לתואר ראשון בחינוך ומשם הכרתי את
שלום אחותי חולת אפילפסיה אשר מטופלת בטיפול תרופתי קבוע , ורציתי לדעת האם קיים פיתרון הלכתי לכך שהיא תוכל להסתובב עם מכשיר כל שהוא כגון
שלום וברכה, בקרוב אי"ה אנשא לבחיר ליבי. מכיוון שהחודשים האחרונים היו קשים לשנינו מבחינה נפשית ופיזית (הוא סטודנט לפני סיום לימודיו ובלחץ גדול ואני עם
שלום וברכה, מבחינה גנטית יש לי בעיה שלא מופיע דימום בזמן תהליך המחזור בגוף, כלומר איני יודעת מתי מתרחש התהליך בגופי, לפי מה שהבנתי מדודתי
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.