דימום עקב שיליית פתח
האם דימום עקב שיליית פתח מחייב טבילה במקווה? אינינו מקיימים יחסים עקב איסור של הרופא אבל האם צריך לטבול במקווה לשם מגע כללי?
האם ניתן לאשפז בן אדם כנגד רצונו שחולה במחלת נפש (סכיזופרניה למשל)?
א. על עצם השאלה הכרוכה בכפיית טיפול ראי במאמרו של הרב ד"ר הלפרין "התנגדות הורים לניתוח התינוק המסוכן" ספר אסיא ח' עמ' 19-31 ובמקורות המובאים שם.
ב. לגבי אישפוז בכפיה של חולי נפש: החוק במדינת ישראל מתיר אישפוז חולי נפש בכפיה רק אם מתקיימים כמה תנאים:
בלא טיפול החולה מסכן את עצמו או את סביבתו. לא ניתן לבצע את הטיפול באופן אמבולטורי (בלא אישפוז) מסיבות רפואיות או מסיבות התלויות במאושפז.
בתנאים הללו אין מניעה הלכתית לבצע את האישפוז הכפוי, אך עניינית, כל מקרה צריך להבדק לגופו. זהו המצב המשפטי בארץ. אך לדעת רבים המצב זה טעון תיקון.
דוגמא: נערה אנורקסית קשה, הרי היא מסכנת מאד את חייה, אך לדעת כמה משפטנים היא איננה מוגדרת כחולת נפש. האם נגזר עליה למות ממחלתה האיומה, כאשר אפשר להצילה ממות, ולפעמים אפילו לרפא אותה?! על פי ההלכה די בתנאי השני, ולכן מותר וחובה להציל את הנערה המסכנה. גם את המצב החוקי בארץ ניתן לשפר על יד שינוי קל בחקיקה, שינוי שיכניס גם מצב של אנורקסיה לתוך הסל המשפטי המגדיר מחלת נפש.
האם דימום עקב שיליית פתח מחייב טבילה במקווה? אינינו מקיימים יחסים עקב איסור של הרופא אבל האם צריך לטבול במקווה לשם מגע כללי?
היכן ניתן למצוא חומר הלכתי לגבי אישה שרוצה ניתוח קיסרי בלי שום הצדקה רפואית?
רציתי לשאול את הרב שאלה הילכתית אישתי מטופלת במכון להפריה חוץ גופית בשערי צדק אישתי מזריקה בבטן זריקות אחרי כמה זריקות נוצר דימום קל[כמה טיפות]
אני חולת אפילפסיה היו לי כשלושה התקפים מטופלת בטגרטול מאוזנת מזה כשנה וחצי ללא התקפים שאלתי היא האם מותר לי לצום ביום כיפור את התרופה