שיבוט בהלכה
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113691 כותרת שיבוט תוכן השאלה. האם שיבוט הוא אסור מבחינת ההלכה ?על פי איזה הלכה?
שלום כבוד הרב, יש לי חניך לשעבר עם תסמונת דאון והוא עובר השבוע בר מצווה השאלה שלי היא איך להסביר לו על איסור נגיעה כי הוא תמיד מחבק אותי כשאנחנו ניפגשים. תודה
יש מחלוקת לגבי הגיל של ילדים אלו לגבי יחוד ומגע, ונלמד מנושא של ילד מאומץ. הגרא"י וולדינברג מתיר בילד מאומץ אם האימוץ היה לפני ג' שנים (ציץ אליעזר ח"ו סי' מ פכ"א וח"ז סי' מד ומה). אך לכאורה אין זה שייך לנ"ד ועוד חולקים עליו הרבה אחרונים. והוא עצמו כותב שנכנס לפירצות דחוקות בכדי ללמד זכות על ישראל וכדי לא לסגור הדרך בפני ילדים אומללים וכו' ע"ש. וראה במנחת יצחק (ח"ט סי' קמ) ובשבט הלוי (ח"ה סי' רה אות ח וח"ו סי' קצו) שאוסרים יחוד. הגר"מ פיינשטיין זצ"ל נוקט שמותר עד גיל ח' וט' ( אג"מ ח"ד סי' סד אות ב). וכן פוסק הגרי"ש אלישיב שאסור להתייחד וכ"ש לחבק ולנשק אחרי גיל ג'. והגרש"ז אויערבאך זצ"ל גם אוסר כל הנ"ל מגיל ה' או ו' בילדים מאומצים (כל זה בנשמת אברהם ח"ה עמ' קלב-קלה).
ומובן שאין הבדל במקרה דנן. גם כמובן שאין ההגדרה של רמת הפיגור משנה כי גירוי קיים אצל כל אחד – ולכן במורותאו מדריכות רווקות אין להקל לגבי מגע.
בנשואות, אם מאד נחוץ, יותר קל אך כמה שאפשר פחות.
כך לדעתו של הגרי"י נויבירט שליט"א.
מאתר כיפה, מספר השאלה: 113691 כותרת שיבוט תוכן השאלה. האם שיבוט הוא אסור מבחינת ההלכה ?על פי איזה הלכה?
I am a nurse, working in an outpatient dialysis unit of the Hadassah Hospital. Our haredim patients have a problem concerning the dialysis session during
שלום וברכה , רציתי לדעת פרטים על מה שכתב המג"א דאחר תשמיש לא תניק את הילד, האם גם בזמנינו צריכים להקפיד על זה? מדוע אסור
שלום וברכה הסוללות מחזיקות מעמד זמן רב, שלושה שבועות לפחות. גם החלפת המיכל לא נעשית בכל יום, אל כל שלושה ימים בערך. שאלתי היא מה
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.