המשך בדיקות טהרה
בהמשך לתשובתכם מיום כ"ו חשון. חברתי טוענת כי לא עשתה מוך דחוק ואת הבדיקות של הפסק טהרה וראשון עשתה אבל לא לעומק כדי שלא תראה
לשכב עם אשה בזמן נידותה הוא איסור כרת מהתורה, שאלתי היא האם באופן ששוכבים עם קונדום כך שאין האיבר נוגע בבשר האשה, האם גם זה באיסור כרת או רק איסור של הוצאת שז"ל בלבד?
תודה מראש, צ
א. לכל הדעות יש לא רק איסור שז"ל אלא גם איסור תורה.
ב. קיים בין הפוסקים דיון הלכתי בשאלה איזה איסור או איסורי תורה קיימים כאן.
ג. לדעת מיעוט של הפוסקים, איסור התורה הקיים כאן על אף חומרתו אין בו איסור כרת.
מקורות: אבות דרבי נתן (פ"ב) ספרא (פר' אחרי מות פי"ג סי' ב) רמב"ם בהלכות איסורי ביאה (פכ"א ה"א) ובספר המצות (מצות ל"ת שנ"ג) המאירי בבית הבחירה (סנהדרין סו: ד"ה כל) שבת (יג.) הרמב"ן בספר המצות שם בחי' הרמב"ן (שבת יג: ד"ה בימי) הש"ך (יו"ד סי' קנז סק"א וסי' קצה סק"כ) ובשו"ת פני יהושע ח"ב (סי' מד) ב"י (יו"ד סי' קצה) שו"ע (יו"ד סי' קצה סט"ז). יבמות (נה:) וסוטה (כו:) הרמב"ם בפ"א (ה"י) מהלכות איסורי ביאה משנה למלך (פי"ד מהמ"א הי"ב) שו"ת משפטים ישרים (ח"א סי' שצז) שו"ת שואל ומשיב שתיתאה (ס"ס ב) ובשו"ת ישמח לבב (אה"ע סי' ח). בשו"ת צפנת פענח (סי' קסו) בספר דברי חכמים וחידותם (דף מב ע"ב) שו"ת יבי"א ח"ג (חאה"ע סי' ז) ספר אוצר הפוסקים (סי' כ ס"ק יא אות ג). ויעו"ע בב"ק סט. וברמב"ם בפי' המשניות (מעשר שני פ"ה מ"א) ובספר העקידה (שער כ)
הרב אשר שקאני
בהמשך לתשובתכם מיום כ"ו חשון. חברתי טוענת כי לא עשתה מוך דחוק ואת הבדיקות של הפסק טהרה וראשון עשתה אבל לא לעומק כדי שלא תראה
שלו' וברכה וכטו"ס לרב העונה. נשאלתי מאישה שיש לה מיומה, ומזמן מה אינה מצליחה להטהר לבעלה. ואינני יודע אם דנים את המיומה כדם פצע או"ד
בנושא הריון,לפי השקפת ההלכה-האם נכון לבצע בדיקת חלבון עוברי והאם נכון לבצע בדיקת שקיפות עורפית, אין סיכוי להפסקת הריון לפי ההלכה, אז השאלה מה גדר
L'chvod HaRav,I will begin training in Obstetrics and Gynecology next year. One of the most common surgical procedures performed in the hospital is laparoscopic tubal
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.